Ikonická automobilka z Veľkej Británie sa nedávno priblížila Slovákom a jej modely si už viete kupovať prostredníctvom skupiny CarTec Group, respektíve spoločnosti Aston Martin Prague, sídliacej v Prahe. Cez oficiálne česko-slovenské zastúpenie sa vám celý proces zaobstarania vysnívaného auta zjednoduší a zároveň firma poskytne dodatočné služby, servis i pomoc pri samotnej konfigurácii automobilu.
CarTec sa v minulosti starala už aj o klientov luxusnej značky Rolls-Royce, automobilkou Aston Martin si teda iba rozširuje svoje pole pôsobnosti. K dispozícii je slovenským i českým zákazníkom zároveň nový showroom Aston Martin Prague v Prahe-Strašniciach, v blízkosti centra hlavného mesta. Podľa vyjadrení zastúpcov je o modely britskej značky veľký dopyt aj u nás, čo bol jeden z dôvodov, prečo sa rozhodli priblížiť možnosť kúpy klientom zo Slovenska.
Oficiálny vstup na náš trh odprezentovala spoločnosť v apríli tohto roka na stretnutí spre prvých zákazníkov a zástupcov médií, pričom hŕstka z nich mala možnosť aj krátkeho zoznámenia s horúcou novinkou z dielne značky – Aston Martin Vantage Coupé V8. Superšport prešiel nedávno modernizáciou, ktorá zásadne zvýšila jeho výkonový potenciál. A za volant modelu si sadli aj HN.
Exkluzivita, ktorá na seba upúta
Už len pohľad na model vzbudzuje obrovské emócie. Síce ide o „baby Aston“, parametrami dosahuje ohromujúcu úroveň a svoj dynamický charakter dáva najavo aj zovňajškom. Najmä v našom prípade, kedy exteriér dopĺňalo výrazné oranžové lakovanie Cosmos Orange, obohatené ešte o agresívny karbónový balík. Vítaná je teraz prítomnosť Matrix LED predných svetiel, ktorých funkčnosť sme však nemohli vzhľadom na krátkosť testu vyskúšať.
Karbón podčiarkoval aj tvary masívneho zadného difúzora, širokých bočných prahov či atletického predného nárazníka. Okrem toho, z uhlíkových vlákien bola vyrobená aj samotná strecha auta, s priznanou štruktúrou. Zadnú časť zdobili aj štyri veľké koncovky výfukov, ktoré rozhodne nie sú falošné a dokážu poskytovať na dnešnú dobu slušnú osemvalcovú symfóniu pri jazde i pokojne státí na mieste. Klapky v útrobách reagujú na zvolený jazdný režim, výšku otáčok i „magické“ tlačidlo, ktorými sa otvárajú manuálne na pokyn vodiča.
Vo výsledku sa podarilo značke spojiť naozaj vydarenú elegantnú siluetu a celkové krivky vozidla s agresivitou, ktorá však nebije extrémne do očí. S autom sa preto môžete reprezentatívne odviesť na pracovné stretnutie, no počas víkendov zamieriť na pretekárske okruhy alebo zakrútené okresky.
Zaujímavými sú tiež vonkajšie spätné zrkadlá, ukotvené na tenučkých držiakoch a pomerne výrazne vysunuté od vozidla, aby ste dokázali spoľahlivo hľadieť cez masívne rozšírené zadné blatníky. A pochopiteľne, ani tu nechýbajú karbónové kryty, osadené na spätných zrkadlách. Náš kúsok mal zároveň tmavo lakovanú veľkú masku chladiča a ďalšie detaily, pričom stál na 21-palcových diskoch kolies, s obutím 275/35 R21 vpredu a 325/30 R21 vzadu.
Spojenie luxusu a športovej funkčnosti
Po nastúpení do kabíny, cez veľké a mierne do hora otvárajúce sa dvere na vzperách (šetria miesto), precítite najmä skvelo tvarované športové sedadlá. Perfektne „pohltia“ vaše telo, no zároveň nesklamú z pohľadu komfortu ani na dlhších diaľničných trasách. Vantage je totiž pre mnohých ideálne GT, teda spoločník na svižné hltanie kilometrov naprieč krajinou.
Je pritom príjemné vidieť, že v tomto prípade nehrá prvé husle bezhlavá digitalizácia, kedy sa do popredia dávajú najmä obrovské displeje. Tradične je jedna obrazovka umiestnená priamo pred vodičom v kaplnke, plniaca funkciu plne digitálneho prístrojového štítu s peknou a prehľadnou grafikou či jednoduchým ovládaním.
Stred palubnej dosky však nedotvára dotykový displej infotainmentu osadený na vrchnej časti, ale netradične pomerne nízko, nadväzujúc na tlačidlami obsypaný stredový tunel. Dôvodom je, že vodič sa má sústrediť na jazdu a značka s...
Zostáva vám 85% na dočítanie.