Ostré modely RS z dielne mladoboleslavského výrobcu Škoda Auto majú dlhú históriu a ešte dlhší zástup skalných priaznivcov, ktorým prístup značky k tvorbe nabrúsenejších modelov jednoducho vyhovuje. Nejde totiž o vyslovene okruhové náradie (aj keď modernizovanú Octaviu sme už prebehli aj na trati), ale o príjemne nastavený pomer medzi športovosťou, korením a zároveň zachovaním praktickosti i každodennej využiteľnosti.
Tým, že si zvolíte vrcholný variant českého bestsellera, jednoducho nemusíte robiť ústupky. No a zatiaľ čo predchádzajúce verzie azda najznámejšieho a najúspešnejšieho člena rodiny RS dokázali ponúknuť veľa, ale stále im niečo malé chýbalo, variant po facelifte konečne prináša i hľadané detaily. Tie, ktoré Octaviu RS dotvorili do podoby, v akej sme ju vždy chceli mať.
Inžinieri z Mladej Boleslavi zjavne prestali robiť kompromisy tam, kde sa robiť nemali. Po stovkách kilometrov za volantom je jasné, že sa niečo zásadne zmenilo. Auto sa konečne „cíti“ ako RS model, nie iba ako dobre vybavená rodinná Octavia s výkonnejším motorom. A prenáša to aj na vodiča, ktorého emócie nepochybne vzrástli. Žeby bola novinka dokonalým dielom?
Omladená, no bez kontroverzie
Facelift úspešného radu sa nesie iba decentnými úpravami dizajnu, ktorý bol pocitovo omladený, vyhol sa však kontroverzným krokom svojho predchodcu. Modernizácia tretej generácie totiž znamenala príchod delených hlavných svetiel, ktoré v mnohých vyvolali zmiešané dojmy. Hoci úprava štvrtej generácie ťažila aj z tohto kroku, urobila to jemnejšie.
Zostáva vám 81% na dočítanie.
