HN/Peter Mayer
StoryEditor

KOMENTÁR: Čaputovej pomohol do kresla milión. Ten, ktorý vytiahol Fico

31.03.2019, 00:01
Nová prezidentka ponúkla oproti iným kandidátom výhodu. Ako jediná nemala „prešlú trvanlivosť“.

Piatkové načasovanie sa nedalo pomýliť. Keď Robert Fico škodoradostne oznamoval, že liberalizmus „dostal po papuli“, bolo jasné, že by jednu pomyselnú ranu rád uštedril najmä konkrétnej liberálke.

Ďalší zo Smerákov Juraj Blanár to pomenoval ešte jasnejšie, Instanbulský dohovor stopli aj preto, že téma „dominovala aj v kampani“.

​Ani takýto polopriamy zásah do kampane v čase moratória a spoločné hlasovanie s kotlebovcami však kandidátovi Smeru nepomohli získať dostatok hlasov z tábora nerozhodnutých.

Už počas kampane sme o novej prezidentke počuli, že je predovšetkým produktom silného marketingu a vysokého rozpočtu. Pravdou je, že Čaputovej tvár vykúkala naozaj z každej chladničky, no keby stačila reklama, prezidentom je Robert Mistrík, ktorý začal skoro a masívne.

V jednej veci však treba dať konšpirátorom za pravdu, na výsledok malo vplyv viac peňazí, než sa oficiálne komunikuje vo výkazoch. Konkrétne milión. Ten, ktorý tesne po vražde novinára Jána Kuciaka položil na stôl Robert Fico aj so svojou partiou fanúšikov kešu.

Neschopnosť sebareflexie a snaha udržať sa za každú cenu na politickom výslní spôsobili, že top témou kampane bol Robert Fico. Ten priťažil Marošovi Šefčovičovi viac než jeho ťažkopádnosť pri komunikovaní niektorých tém. Dodajme, že podľa aktuálneho prieskumu agentúry AKO pre TA3 je Fico menej dôveryhodný ako Marian Kotleba.

To, že Čaputová je len produktom marketingu hovorili už po prvom kole viacerí neúspešní kandidáti. Najmä tí, ktorí boli ešte pre pol rokom známejší než ona. Aj to v konečnom dôsledku potvrdzuje, že jej súperi nepotrebovali viac priestoru, ale trocha čerstvosti. Najmä tá im chýbala.

Novej hlave štátu pomohlo, že ako jediná z ponuky nemala „prešlú trvanlivosť“. Môžete mať akékoľvek chuťové preferencie, pri kúpe jogurtu si najskôr skontrolujete dátum spotreby. Napriek strašeniu „džendžerom“ ju na sociálnych sieťach dobrovoľne propagovali aj ľudia, ktorí v referende o rodine zaškrtli štyrikrát áno.

Aj to naznačuje, že Čaputová má väčšiu podporu ako názory, ktoré reprezentuje. Je v prvom rade symbolom znechutenia z tradičnej politiky.

V parlamente už máme Kotlebu, Borisa Kollára, Igora Matoviča. Američania majú za prezidenta Donalda Trumpa, Briti odhlasovaný brexit, Taliani extrémnu koalíciu Hnutia piatich hviezd a Ligy Severe.

Prezidentka Čaputová sa aj v kontexte týchto informácií zrejme dostane na titulky svetových médií s odkazom, že napriek silnému trendu môže mať aj protestný hlas prijateľnú podobu.

01 - Modified: 2024-11-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Prečo sa Američania boja nadvlády žien 02 - Modified: 2024-11-11 17:00:00 - Feat.: - Title: Symbolizuje Musk nástup superboháčov do svetového diania? 03 - Modified: 2024-11-10 23:00:00 - Feat.: - Title: Koniec teórie mediánového voliča? 04 - Modified: 2024-11-08 14:26:27 - Feat.: - Title: Z troch najvyšších ústavných činiteľov zarobila v minulom roku najviac Čaputová 05 - Modified: 2024-11-05 10:36:58 - Feat.: - Title: Päť ekonomických problémov, o ktorých sa sporia Trump a Harrisová
menuLevel = 1, menuRoute = naslovnica, menuAlias = naslovnica, menuRouteLevel0 = naslovnica, homepage = true
22. november 2024 03:24