StoryEditor

Veľká analýza ukazuje, ako politici prehovárajú k ľuďom. Ktorá strana je najagresívnejšia?

22.05.2019, 00:00
Na množstvo výstupov politických subjektov sa zamerali dátoví analytici zo spoločnosti Bisnode.

V nastavených kampaniach do nadchádzajúcich eurovolieb zvolili politické strany na Slovensku rozmanitý spôsob vyjadrovania a prezentácie. Za posledné mesiace využili ich hlavní zástupcovia širokú škálu výrazových prostriedkov, čím sa k verejnosti dostali rozpačité, emotívne, ideologické aj agresívne vyjadrenia. Niektorí dokonca stavili na demagógiu či ilúziu. Komunikácia jednotlivých politických strán popri inom najviac vypovedá o ich postojoch a chovaní.

Lingvistická analýza 

Na množstvo výstupov politických subjektov sa zamerali dátoví analytici zo spoločnosti Bisnode. Analyzovali polemické texty publikované na ich oficiálnych webových stránkach a na blogoch hlavných predstaviteľov, a to v období od 1. októbra 2018 do 24. apríla 2019. Zamerali sa na výrazy v siedmich kategóriách, z čoho následne dospeli k výslednému koeficientu iracionálnosti, ktorý je súčtom jednotlivých kategórií:

1. Agresivit...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-06-03 08:58:06 - Feat.: - Title: Z domu pracuje čoraz menej ľudí, novým normálom je "mix home office a kancelárie" 02 - Modified: 2023-05-16 04:41:31 - Feat.: - Title: Po dvoch krízach Slovensko stojí pred staronovými problémami. Blíži sa obdobie reforiem (analýza HN) 03 - Modified: 2023-03-13 14:40:00 - Feat.: - Title: Európske značky trápi pokles výroby i hrozba lacných čínskych áut. Sú čoraz kvalitnejšie 04 - Modified: 2023-03-09 11:12:40 - Feat.: - Title: Zdieľané služby pokračujú v raste. Na Slovensko sa chystá štvrtá alternatívna taxislužba 05 - Modified: 2023-03-04 11:40:00 - Feat.: - Title: Zákaz spaľovacích motorov si vyžiada investície do elektriny, ukazuje analýza
menuLevel = 1, menuRoute = naslovnica, menuAlias = naslovnica, menuRouteLevel0 = naslovnica, homepage = true
06. jún 2023 05:13