Slováci sa možno už budúci rok rozlúčia s predajňami Hypernova a Albert. Holandský reťazec Ahold, ktorý ich prevádzkuje po päťročnom úsilí, vzdal svoj boj o vedúce pozície na našom trhu.
Slovensko však nie je samé, spoločnosť ohlásila aj odchod z poľského trhu, a to kvôli nízkym trhovým podielom v oboch krajinách.
Namiesto toho, aby reťazec dostával len malý podiel trhového koláča, chce byť radšej na popredných pozíciách v krajinách, kde ostáva.
Veľmi blízko má k tomu v Česku, kde mu takmer s 36-miliardovými tržbami patrí tretia priečka.
Na Slovensku podľa agentúry pre prieskum trhu Terno niekoľko rokov stagnuje na piatej priečke. Obrat jeho 22 hypermarketov a troch supermarketov navyše nerastie takým tempom, aby v budúcnosti bez významnejších investícií dokázal predbehnúť svojich konkurentov.
Očakáva sa, že z odchodu Aholdu budú profitovať ostatné reťazce. No plánované opustenie trhu môže zohrať rolu aj pri rozhodovaní Protimonopolného úradu, či má schváliť prevzatie štyroch predajní francúzskeho Carrefouru britským Tescom.
StoryEditor
Hypernova a Albert balia kufre
Slováci sa možno už budúci rok rozlúčia s predajňami Hypernova a Albert. Holandský reťazec Ahold, ktorý ich prevádzkuje po päťročnom úsilí, vzdal svoj boj o vedúce pozície na našom trhu.