StoryEditor

Výrobcovia značkových produktov nezneužijú zavedenie eura

28.11.2006, 12:50
Autor:
SITASITA
Slovenské združenie pre značkové výrobky na seba prevzalo morálny záväzok, že po vstupe Slovenska do eurozóny nezneužije proces zavedenia eura na neodôvodnené cenové pohyby svojich produktov.

Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) na seba prevzalo morálny záväzok, že po vstupe Slovenska do eurozóny nezneužije proces zavedenia eura na neodôvodnené cenové pohyby svojich produktov. Stalo sa tak v utorok počas tlačovej konferencie, keď sa združenie zastupujúce najvýznamnejšie slovenské i značkové výrobky na Slovensku pridalo oficiálnym podpisom k signatárom Etického kódexu podnikateľov pre zavedenie eura v SR. "Zavedenie eura na Slovensku spôsobí zmeny, na ktoré sa musia podnikateľské subjekty dobre pripraviť. Pre úspešný prechod je zároveň u podnikateľov i spotrebiteľov nutné vytvoriť pocit dôvery a dostatočnej informovanosti," uviedol na tlačovej konferencii splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura na Slovensku Ivan Štefanec.
Aby v súvislosti s prijatím eura na Slovensku nenastal neodôvodnený cenový nárast, prijali signatári Etického kódexu už počas minulej vlády niekoľko aktivít. "Prvou bola zásada , tzv. dvojitého oceňovania, ktoré bude na Slovensku platiť počas 18 mesiacov, približne polroka pred a rok po zavedení eura. Ďalšou aktivitou bude podrobnejší monitoring cien v SR," komentoval Štefanec. Ako pokračoval, v spolupráci so Slovenskou obchodnou inšpekciou signatári prijali zásadu možných sankcií, v prípade nedodržania dvojitého oceňovania, správneho označovania, jediného oficiálneho kurzu na miestach predaja a podobne. Dobrým signálom podľa Štefanca je, že firmy na Slovensku kladú dôraz na kvalitnú prípravu pred zavedením eura, čo považuje za prioritné.
Slovenské združenie pre značkové výrobky je stavovskou organizáciou, združujúcou výrobcov značkových produktov z oblasti rýchloobrátkového tovaru. Od svojho vzniku v roku 1996 reaguje na meniace sa legislatívne a ekonomické prostredie. Jeho hlavnou prioritou je harmonizácia národnej, európskej a medzinárodnej legislatívy v rámci ochrany značkových výrobkov a dodržiavania zásad poctivej hospodárskej súťaže. Medzi členské spoločnosti SZZV okrem iného patria Danone, s.r.o., Coca-Cola Slovakia s.r.o., Philip Morris Slovakia, s.r.o., ako aj akciové spoločnosti Pivovar Šariš, Rajo, či Topvar.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. november 2024 03:50