StoryEditor

Atraktivita obalu hrá vedľajšiu úlohu

13.04.2007, 19:15
Podľa výsledkov aktuálnej štúdie Shopping Monitor

Slovakia 2006/07, viac než polovica Slovákov nakupuje v obchodoch spontánne. Zaujímavým zistením, ku ktorému štúdia dospela je, že na slovenského spotrebiteľa nemá zásadný vplyv atraktivita obalu.
Samotný nákup a postoje spotrebiteľov k nakupovaniu ovplyvňujú viaceré faktory, ktorých miera spokojnosti sa líši najmä v závislosti od pohlavia a veku spotrebiteľa. Podľa výsledkov aktuálnej štúdie Shopping Monitor Slovakia 2006/07, viac než polovica Slovákov (60 %) nakupuje v obchodoch spontánne a kúpi aj veci, bez ktorých by sa dalo zaobísť. Platí to najmä u

mladých ľudí. Spontánnemu nakupovaniu najmenej podliehajú starší ľudia vo veku 61 -- 79 rokov.



Keďže na Slovensku kúpna sila nedosahuje úroveň európskeho priemeru, dominantný trend orientácie na cenu a s tým spojené nákupné správanie bude vždy najsmerodajnejším faktorom pri rozhodovaní sa o nákupe. Vo vysokej miere zaváži u ľudí všetkých vekových kategórií využitie zliav a výpredajov (86 %), ako aj výhodná cena (66%).



Napriek všeobecne akceptovanému faktu, že obal predáva, z výsledkov prieskumu vyplýva, že na slovenského spotrebiteľa nakupujúceho potraviny nemá atraktivita obalu zásadný vplyv, pričom s pribúdajúcim vekom sa ešte zmenšuje.



Zaujímavé je tiež zistenie, že spotrebiteľov nakupujúcich potraviny veľmi málo zaujímajú ďalšie poskytované služby, až takmer 75% nemá záujem o darčekové balenie, detské kútiky, a pod.



Zdroj: http://www.gfk.sk/sk/press/reader.aspx?lang=SK&ctr=703&msg=377">www.GfK.sk

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 23:21