StoryEditor

Absolut vodka po 25 rokoch mení svoju reklamnú kampaň

10.05.2007, 06:53
Dnes už len ťažko nájdeme kampaň, ktorá by trvala dlhšie než pár rokov. Výnimkou je reklamná kampaň vodky Absolut, ktorá trvala nepretržite od roku 1981. Po 25 rokoch vodka Absolut upúšťa od kampane "Absolut_____", ktorá ju celosvetovo preslávila.

Kampaň "Absolut_____" sa začala v roku 1981 inzerátom Absolut Perfection. Ikonou reklám bola fľaša vodky Absolut a text si vždy vystačil so slovným spojením obsahujúcim slovo Absolut. Kampaň vytvorila agentúra TBWA\Chiat\Day a hlavným cieľom bolo vtiahnuť klientov do reklamy výlučne prostredníctvom tlačených inzerátov. To sa nakoniec aj podarilo a kampaň sa stala mimoriadne úspešnou. Bolo vytvorených ďalších vyše 1500 posterov, ktoré môžete nájsť na stránke www.absolutads.com. Kampaň sa stala učebnicovým príkladom silného posolstva a schopnosti udržať ho aktuálnym desiatky rokov.



Lenže nič nie je večné a klesajúci podiel spoločnosti Absolut na globálnom trhu ukázal, že je čas na zmenu. Spotrebiteľské výskumy v Kanade a ďalších siedmich krajinách ukázali, že spotrebiteľom sa síce plagáty páčia, ale chýba im väčšia interakcia a chcú byť viac inšpirovaný samotnou značkou Absolut.



A tak agentúra TBWA\Chiat\Day dostala novú úlohu - vytvoriť kompletne novú kampaň. Už samotný názov "In an ABSOLUT World" napovedá, čo je hlavným posolstvom. Ilustruje život v imaginárnom Absolut svete, kde sú muži tehotní, klamárom narastie dlhý nos, alebo na Times Square sú namiesto reklamných tabúľ umiestnené umelecké diela.







Kampaň sa začala v USA a v Nemecku posledný aprílový týždeň a do konca roka 2007 bude predstavená na 12 kľúčových lokálnych trhoch. Prvý spot bude odvysielaný 14. mája v USA. Absolut vodka sa už teda neobmedzuje len na print, ale súčasťou kampane budú aj televízne reklamy, aktivity na internete, mobilný a guerrillový marketing.



Celková zmena smerovania značky bola potrebná nielen kvôli zhoršujúcej sa situácii na trhu, ale aj kvôli zámerom Švédska, ktoré cez spoločnosť Vin & Sprit spoločnosť Absolut vlastní. O kúpu majú záujem spoločnosti Bacardi Ltd., Diageo PLC, Pernod Ricard SA či Fortune Brands Inc. Nová kampaň a predpokladaný rast na trhu zvýšia hodnotu spoločnosti a značky Absolut Vodka, a tak záujemcovia zrejme budú musieť siahnuť hlbšie do vrecka.

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
07. máj 2024 21:37