Podľa nedávno publikovanej štúdie spoločnosti CB Richard Ellis o hotelovom trhu v regióne strednej a východnej Európy rast počtu návštevníkov zvýšil záujem o regionálny hotelový trh. Narastajúci počet turistov sa okrem iného odrazil aj v narastajúcom počte medzinárodných letov do najvýznamnejších letísk v strednej a východnej Európy. V roku 2006 dosiahla väčšina medzinárodných letísk dvojciferný rast.
Narastajúce investície do hotelového sektora sú súčasným európskym trendom. Takmer 79% z celkovej investičnej aktivity bolo zaznamenaných v období od konca roku 2003 do začiatku roka 2004. Najviac financií preinvestovala Praha, za ňou Budapešť, a napokon Varšava. Praha je spomedzi hore uvedných miest jedným z najrozvinutejších trhov -- naznačujú tomu ukazovatele dopytu a ponuky lôžok. Česká metropola v tomto smere predbehla Budapešť , Varšavu, ale aj Bratislavu.
Napriek zvyšujúcemu sa počtu návštevníkov bol najväčší nárast obsadenosti hotelov zaznamenaný v roku 2003 a 2004. Posledné dva roky boli z pohľadu počtu obsadených lôžok nevýrazné. Výnosy z hotelových izieb vzrástli v dôsledku rastu priemernej ceny za jednu hotelovú izbu / 1 deň. Najväčšie hodnoty rastu zaznamenala Moskva, ktorá má v porovnaní s ostatnými štátmi EÚ najmenej zahraničných hotelov.
Colin Waddell, riaditeľ CB Richard Ellis Česká republika vyhlásil: "Trhy s realitami v strednej a východnej Európe sa rozvíjajú tak rýchlo, ako to nepredpovedali ani tí najoptimistickejší komentátori. Všetky druhy realít vrátane hotelov sú teraz zaujímavé aj pre najkonzervatívnejších západných investorov. Investície do hotelového sektoru tu zostanú a budú sa vyvíjať rovnako rýchlo ako región strednej a východnej Európy." - uviedol Waddell v rozhovore pre
Zdroj:
http://www.marketingovenoviny.cz/index.php3?Action=View&ARTICLE_ID=5013
StoryEditor
Záujem o investície do hotelov rastie
Spoločnosť CB Richard Ellis podľa svojej nedávno zverejnenej štúdie odhaduje, že investori za posledné dva roky zvýšili svoj záujem o kúpu hotelov v stredoeurópskom a východoeurópskom regióne.