StoryEditor

O2, to sú aj miliardy do reklamy

08.08.2006, 00:00
V blízkych mesiacoch nás budú bombardovať reklamné kampane mobilných operátorov. Do reklamného priestoru totiž onedlho vstúpi nový hráč, Telefónica O2. Vstup na trh, na ktorom už o priazeň klientov súperia dvaja silní mobilní operátori, sa nezaobíde bez masívnych investícií do reklamy.
Zástupcovia firmy, ktorá sa stala víťazom výberového konania na tretieho operátora, zatiaľ považujú za predčasné hovoriť o výške výdavkov do reklamy v slovenských médiách. Vzhľadom na kampane súvisiace so zmenou mena dvoch mobilných operátorov v rokoch 2002 a 2005 sa však očakáva, že uvádzacia reklamná kampaň nového hráča sa môže pohybovať v stovkách miliónov korún.
Za desiatky až stovky miliónov korún už v súčasnosti podľa údajov TNS SK mesačne zadá reklamu v médiách každý z mobilných operátorov, ktorí už na trhu pôsobia. Šéfredaktor odborného časopis Stratégie Martin Mazág tvrdí, že až 70 percent ich výdavkov smeruje do televízie, pätina do tlačených médií a desatina do vonkajšej reklamy.

Najväčší zadávatelia reklamy v médiách v júni 2006
Názov firmy

Objem reklamy (mil. Sk)

Orange Slovensko 163,967
T-Com 161,44
T-Mobile Slovensko 132,264
Unilever Slovensko 106,214
Henkel Slovensko 102,987
Zdroj : TNS SK, www.strategie.sk
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 15:25