Týka sa to najmä tých formátov, ktoré sa na českom webe najviac používa.
Ako sa v tlačovej správe píše: "Výsledkom, ku ktorému SPIR dospel je doporučenie všetkým reklamným subjektom, ktoré sa chcú podieľať na skultúrnení internetového prostredia, v oblasti názvoslovia, technologických definícií a špecifikácií jednotlivých prvkov internetovej reklamy."
Združenie pre internetovú reklamu vypracovalo aj dokument, v ktorom sú presne charakterizované jednotlivé parametre on-line reklamy. Týka sa to hlavne formátov
- display,
- pop-up,
- textová reklama,
- video reklama,
- a tak ďalej.
Presná terminológia však nie je jedinou novinkou. V dokumente sa popisuje aj dátová kapacita, či podmienky za ktorých môže byť spustený v reklame zvuk, ovládacie prvky a ich označenie ... atď.
Mnohé internetové stránky si prispôsobujú reklamné formáty, používané na svojich webových stránkach, svojvoľne. Častokrát im v tom pomáha aj samotný klient, ktorému ide v prvom rade o to, aby reklama priniesla želaný efekt. Združenie pre internetovú reklamu SPIR nemá právnu silu, avšak môže vydať odporučenie pre reklamné subjekty. Jedným z hlavných dôvodov prijatia takéhoto dokumentu je sprehľadnenie a zefektívnenie mediálneho trhu -- či už pre inzerentov, alebo pre "media plannerov", či "buyerov". Ako sa v tlačovej správe píše, "štandardy majú formu odporúčaní a nepochybujeme o tom, že sa k nim prihlásia nielen členovia SPIR, ktorý sa na tomto dokumente podieľali, ale aj ďalšie subjekty českého trhu."
Dokument si môžete stiahnuť na internetovej adrese:
http://www.spir.cz/spir/pubCZ/home/spir/education/Main/index.jet
Okrem dokumentu budú na stránke SPIR.cz zverejnené aj tie firmy, ktoré sa k štandardom dobrovoľne prihlásili.
Zdroje:
http://www.spir.cz/spir/pubCZ/home/news/Main$pageletManager$ArticleView/1571.jet?ref=1
http://mam.ihned.cz/c4-10000135-21476400-101000_d-internet-ma-nove-standardy
StoryEditor
Česi prijali nové pravidlá pre internetovú reklamu
České Združenie pre internetovú reklamu (SPIR) zverejnilo na svojej webovej stránke nové pravidlá podľa, ktorých by sa mala internetový reklama riadiť. V rámci zlepšenia úrovne a prehľadnosti reklamy na internete zadefinovalo združenie SPIR nové štandardy on-line reklamných formátov.