StoryEditor

Budúcnosť TV? Internet

05.12.2007, 23:48
Autor:
HNHN
Čoraz viac ľudí sleduje vysielanie televíznych staníc na internete. Hlavným dôvodom je väčšia časová flexibilita a v podstate neobmedzený výber. Vyplýva to zo štúdie, ktorú zverejnila výskumná spoločnosť Nielsen.

Podľa štúdie firmy Nielsen až 56% opýtaných vo veku od 18 do 34 rokov sleduje zameškané televízne programy prostredníctvom internetu. V porovnaní s generáciou 55 rokov a viac je značný rozdiel. Len necelých 21 percent ľudí z vekovej kategórie 55 rokov a viac by siahlo po internete. Ďalších 55% by si jednoducho počkalo na reprízu.

Uvedená štúdia firmy Nielsen sa viacmenej vzťahuje na americkú verejnosť. Penetrácia internetového pripojenia je tam v porovnaní so Slovenskom oveľa väčšia. Relevantnosť týchto údajov by na Slovensku mala asi úplne iný rozmer. Každopádne väčšina slovenských televízií disponuje rozsiahlym video archívom.

Prieskum sa uskutočnil počas októbra tohto roka na vzore viac ako 1500 respondetov. Informovala o tom internetová stránka MediaWeek.com

 

Zdroj:

MediaWeek.com
MarketingVox.com

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. október 2022 20:48