Komisia posudzovala najmä sťažnosť 33 fyzických osôb na billboardovú kampaň "Právo na život" od zadávateľov - Európske centrum pre bioetickú reformu, občianske združenie Pastor Bonus. Podľa sťažovateľov sú billboardy zobrazujúce zakrvavené embryo po interrupcii prekročením dobrého vkusu a etiky, vyvolávajú traumu a neprimeraný šok. AK RPR posúdila sťažnosť ako relevantnú. Kampaň je podľa nej v rozpore s Etickým kódexom.
Sťažnosť fyzickej osoby na reklamnú kampaň na službu "Magio," od Slovak Telecomu, ktorú sťažovateľ považuje za klamlivú, posúdila AK RPR ako opodstatnenú. Táto kampaň je podľa komisie v rozpore s Etickým kódexom.
Ďalšia sťažnosť sa týkala internetovej kampane "Montáž veľkých výrobkov zdarma" od spoločnosti DATART megastore. Sťažovateľ poukazoval na nepravdivé a zavádzajúce informácie v rámci tejto reklamy. AK RPR posúdila sťažnosť ako neopodstatnenú - kampaň nie je v rozpore s kódexom.
TASR o tom dnes informovala výkonná riaditeľka RPR Monika Korkošová.
StoryEditor
Rada pre reklamu posudzovala tri sťažnosti
Účastníci siedmeho tohtoročného zasadnutia Arbitrážnej komisie Rady pre reklamu (AK RPR) v stredu posudzovali tri sťažnosti na reklamu. Zisťovali, či nedošlo k porušeniu etických zásad reklamnej praxe platných na území Slovenskej republiky (Etický kódex).