Interaktivitu dosahuje denník využitím čiarových kódov nazývaných „Rýchla odpoveď“, prostredníctvom ktorých má čitateľ printového vydania prístup aj k rozšírenému mobilnému obsahu. Noviny tak majú oveľa ľahšiu možnosť doručiť aktuálny obsah či reklamné posolstvá svojim recipientom.
Princíp systému čiarových kódov je veľmi jednoduchý. Program v mobilných telefónoch dokáže cez fotoaparát kód naskenovať a previesť ho do zrozumiteľného jazyka, v prípade denníka na jeho internetovú adresu. Keďže mnoho užívateľov nie je naklonených myšlienkou zadávať dlhé internetové adresy cez klávesnicu svojho mobilu, čiarové kódy celý systém uľahčujú a zrýchľujú.
Ďalším zaujímavým aspektom je poskytnutie toho, čo bežné printové reklamy nikdy nemôžu splniť. Merateľnosť reklamných kampaní. Zadávatelia môžu jednoducho nasmerovať čitateľov na svoje stránky a veľmi ľahko vyhodnocovať účinky a efektívnosť konkrétnej printovej reklamy. Čiarové kódy môžu jednoducho nahradiť aj kupóny na zľavy, ktoré zvyknú čitatelia z novín vystrihovať a posielať.
Hoci je technológia stále „v plienkach“, v blízkej budúcnosti má obrovský potenciál na masívnejšie rozšírenie. Novšie telefóny od spoločnosti Nokia majú program na čítanie kódov už nainštalovaný, pre ostatné telefóny je k dispozícii softvér na stiahnutie.
Najväčší úspech zaznamenala technológia čiarových kódov v krajine svojho pôvodu, Japonsku. Taktiež francúzske magazíny hlásia úspech, keďže približne až 25% ľudí sa dostalo na ich internetové stránky cez kódy v tlačenej verzii.
Miniatúrny marketingový zázrak: QR-Code Japonský vynález z dielne Denso-Wave, tzv. QR-Code, sa už čoskoro môže stať novým komunikačným nástrojom predajcov. Ide o prevratnú technológiu v komunikácií medzi zákazníkom a výrobcom, ktorá v sebe skrýva obrovský potenciál využitia. čítaj ďalej >>> |
Zdroj:
www.clickz.com
www.editorsweblog.org