Tri popredné mediálne agentúry v Českej republike zasiahla druhý septembrový týždeň náhla a neohlásená inšpekcia Úradu pre ochranu hospodárskej súťaže. Kontrolóri totiž začali prešetrovať agentúry kvôli možnému založeniu kartelovej dohody. Na základe nej mali spoločne koordinovať predaj mediálneho a reklamného priestoru v českých médiách.
Obvineniu čelia konkrétne agentúry Médea, Media View a OMD Czech. Vo všetkých spoločnostiach vykonal neohlásenú kontrolu ÚOHS vo večerných hodinách 10. septembra.
Informácie o kartelovej dohode agentúry okamžite popreli. Dve z nich pritom vlastní bývalý námestník českého Ministerstva školstva Jaromír Soukup, ktorý taktiež poprel medializované informácie.
České médiá odhadujú, že uvedené agentúry obsluhujú približne 40 percent všetkých investícií do reklamy. V prípade, že im Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže dokáže zosnovanie kartelovej dohody, hrozí agentúram niekoľko stomiliónová pokuta. V najhoršom prípade im môže byť dokonca aj zakázaná činnosť.
Zdroj:
Marketing & Media
ČTK
StoryEditor
České agentúry asi založili kartel
Český Úrad pre ochranu hospodárskej súťaže vykonal druhý septembrový týždeň neohlásenú kontrolu v troch popredných mediálnych agentúrach v Česku. Úrad totiž začal vyšetrovanie vo veci založenia kartelovej dohody.
