Spoločnosť Microsoft, ktorá patrí medzi najväčšie softvérové koncerny na svete zaznamenala v posledných rokoch významný nárast v prostredí internetu. Týka sa to najmä aktivít v oblasti reklamy, plateného vyhľadávania, produktového radu Windows Live, ale aj ostatných služieb ako je napríklad MSN.
Microsoft preto v najbližšom čase rozdelí svoj on-line biznis na dve časti. Do prvej skupiny budú patriť všetky produkty z radu Windows Live a do druhej budú zaradené všetky reklamné, mediálne a marketingové aktivity koncernu.
K rozdeleniu prichádza v čase, keď jedna z kľúčových osobností Microsoft-u Kevin Johnson oznámil svoj odchod zo spoločnosti. Vo firme pritom pôsobil viac ako 16 rokov. Na jeho odchode sa podľa niektorých médií podpísali najmä nezhody so súčasným výkonným prezidentom a riaditeľom spoločnosti Microsoft, Steveom Ballmerom.
Ballmer sa totiž netajil tým, že už dlhšie plánoval rozdeliť on-line aktivity firmy Microsoft, pričom práve Johnson mal ambíciu postaviť sa na čelo tejto spoločnosti. Neúspech v kariérnom postupe vyriešil Johnson odchodom z firmy Microsoft do IT koncernu Juniper Networks, ktorej v súčasnosti šéfuje.
Podľa portálu BrandRepublic.com môže rozdelenie Microsoft-u skomplikovať jeho pozíciu na trhu, v prostredí on-line firiem.
V tejto súvislosti sa pritom poukazuje na dlhodobé ambície Microsoftu prevziať americký portál Yahoo. Niektoré médiá, medzi nimi aj BrandRepublic preto upozorňuje, že rozdelenie na dve divízie môže v konečnom dôsledku Microsoft-u viac uškodiť ako pomôcť. Týka sa to najmä konkurenčného súboja, v rámci ktorého je najväčším rivalom firmy Microsoft, spoločnosť Google.
Zdroj:
Marketing&Media
BrandRepublic
StoryEditor
Microsoft rozdelí svoj on-line biznis
Narastajúci počet aktivít, pestrá paleta produktov, ale aj teritoriálna expanzia donútili spoločnosť Microsoft zmeniť koncepciu podnikania. Softvérový gigant, aj kvôli týmto dôvodom pristúpil k rozdeleniu svojho on-line podnikania.
