StoryEditor

James Bond predstaví nový model Ford Ka 2009

18.08.2008, 11:14
Kasové trháky s nesmrteľným a nikdy nestarnúcim Jamesom Bondom priťahujú okrem fanúšikov, aj pozornosť zadávateľov inzercie. V pripravovanej časti Quantum of Solace sa okrem iných objaví aj najnovší model automobilu Ka, ktorý Ford oficiálne predstaví až v priebehu budúceho mesiaca.

Filmy s Jamesom Bondom patria medzi tie, ktoré priťahujú okrem množstva divákov aj veľký počet inzerentov. Tí v snahe o zviditeľnenie svojich značiek a produktov siahajú neraz na dno svojich reklamných rozpočtov. Populárne „Bondovky“, ktorých sledovanosť s každou ďalšou časťou narastá totiž ponúkajú vynikajúci priestor pre umiestnenie reklamy – takzvaný product placement (umiestnenie reklamy).

Pre umiestnenie svoje značky v najnovšej časti Quantum of Solace sa rozhodla medzi inými aj automobilka Ford. V dvadsiatom druhom pokračovaní, ktorého premiéra je naplánovaná na koniec októbra sa tak objaví pripravovaný model Ka 2009.

Ford už tradične patrí medzi automobilky, ktoré majú s agentom 007 dohodu. Táto zmluva zabezpečuje, aby sa jeho najnovšie modely objavili v snímkach s Jamesom Bondom.

Napriek tomu, že premiéra Ford-u Ka 2009 je naplánovaná až na budúci mesiac, vo  filmových ukážkach pripravovanej „bondovky“ Quantum of Solace sa objavili už prvé zábery nového modelu. Podľa všetkého je to súčasť spomínanej dohody medzi Ford-om a tvorcami filmu.

Vo filmoch s Jamesom Bondom sa najčastejšie objavujú značky alkoholických nápojov, hodiniek, telefónov a automobilov. V časti Die Another Day (Dnes neumieraj), ktorá bola v poradí dvadsiatym pokračovaním s nesmrteľným Jamesom Bondom sa postupne objavilo až 9 značiek, pričom podľa BBC zarobili tvorcovia tejto snímky viac ako 44 miliónov libier (približne 1,7 mld. Sk; 55,9 mil. EUR). Paradoxne však 21. časť Casino Royale poskytla priestor v porovnaní s Die Another Day len 6 spoločnostiam.

Pokles záujemcov o product placement v 21. časti odôvodnila spoločnosť Sony Pictures Entertainment tým, že nechce aby bol James Bond „prepchatý“ značkami na každom kroku. Treba však dodať, že nižší počet značiek, vyvážilo častejšie umiestnenie.  

Na prvý pohľad vyrovnaný James Bond prichádza v každej novej časti, okrem novej priateľky, aj s novými preferenciami značiek. Prototyp dokonalého mužského hrdinu potom pripadá nejednému divákovi skôr ako chaotický geroj, ktorý nedokáže ustriehnuť svoju obľúbenú značku auta, hodiniek, či vodky.

Product placement je napriek tomu v kinematografii a to obzvlášť v snímkach ako je Quantum of Solace dôležitou a neodmysliteľnou súčasťou filmového rozpočtu. Treba však odhadnúť zdravú mieru, ktorá je ešte pre diváka akceptovateľná a ktorá neobmedzí jeho umelecký zážitok. O reguláciu umiestňovania produktov sa usiluje mnoho organizácií, medzi inými aj Európska únia.

Zdroj:
BBC
Forbes
AutomobileMag

menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
24. december 2025 21:21