Autori štúdie na základe informácií z dvoch marketingových výskumných agentúr zistili, že americké farmaceutické spoločnosti minuli v roku 2004 na marketingové a propagačné účely 57,5 miliardy amerických dolárov. V porovnaní s ďalšou správou, podľa ktorej sa v tom istom roku investovalo do výskumu nových liečiv 31,5 miliardy amerických dolárov, je objem výdavkov na marketing a tento nepomer zarážajúci.
Finančné prostriedky vynaložené ma marketing zahŕňajú napr. aj bezplatné vzorky, výdavky na priamy marketing, stretnutia medzi zástupcami spoločností a lekármi, email marketing či direct mail.
Podľa odborníkov v oblasti farmaceutického priemyslu nie je žiadnym tajomstvom, že spoločnosti míňajú viac finančných prostriedkov na marketing ako výskum. Avšak aj podľa nich je toto číslo príliš vysoké, ba priam alarmujúce.
V Spojených štátoch je však propagácia medikamentov oveľa liberálnejšia ako v iných krajinách. Spoločnosti môžu svoje produkty verejnosti propagovať prostredníctvom priameho marketingu, rozhlasovej, televíznej či printovej reklamy. Značné percento výdavkov na marketing ide taktiež priamo doktorom. Tí nie sú následne zaskočení pri predpisovaní liekov, ktoré ste videli napr. v televíznej reklame.
Zdroj:
medbroadcast.com
medicine.plosjournals.org