Tvorcovia sitkomu Zita na krku prednedávnom dokončili výrobu prvej série. Na takzvanej dotočnej párty okrem bilancovania natáčania potvrdila televízia Markíza aj produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment spokojnosť s projektom. Riaditeľka programových služieb Markízy a Doma Silvia Porubská oznámila, že má záujem o ďalšiu sériu: "Určite s vami všetkými počítame do ďalšej sezóny," povedala tvorcom.
Zita na krku odštartovala 5. septembra. S nábehovou krivkou po Tisíc a jednej noci dosiahla o 21. hodine v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 podľa tlačovej správy trhový podiel 34,6 %. Od druhej epizódy chodí v priamej konkurencii sitkomu televízie Joj Hoď svišťom, keďže ten stanica presunula z pôvodného vysielacieho času o 22. hodine na 21. Markíza odvtedy v tlačových správach cieľovú skupinu 12-54 nekomunikuje, zameriava sa na iné. Podľa dostupných údajov je pod 30 %, podľa Mediálne.sk videlo poslednú časť 25,9 % divákov v 12-54.
|
Čo Markíza komunikovala v tlačových správach 1. epizóda 5. septembra: v 12-54 share 34,6 %, vo veľkých mestách share 43,1 %, u ľudí s vyšším vzdelaním share 34,9 %, žien 12-34 share 46,2 % 3. epizóda 19. septembra: u žien 12-34 share 33,8 %, v Banskobystrickom kraji share 33,7 %, v Žilinskom kraji share 33,1 % 4. epizóda 26. septembra: v 12+ share 27,8 % (Hoď svišťom 17,5 %), u žien 15-24 share 40,9 %, v mestách od 50 do 100 tisíc obyvateľov share 34,7 %, v Trenčianskom kraji share 34,8 %, v Žilinskom kraji share 33,5 %, v Prešovskom kraji share 30 %, v Košickom kraji share 31,1 %, u ľudí s vysokoškolským vzdelaním share 30,3 % 5. epizóda 3. októbra: u žien 12–34 share 32,4 %, v Bratislavskom kraji 12-54 share 35,6 %, v metropolách share 34,3 % |
Markíza si na sitkome pochvaľuje, že poráža projekt konkurencie, jej zástupcovia to spomenuli aj včera na dotočnej párty. Samotná televízia v oficiálnej komunikácii vrátane tlačových správ označuje Zitu na krku za "supersitkom".
Zitu na krku vyrába pre Markízu produkčná spoločnosť MediaPro Entertainment. Vzniká podľa pôvodného slovenského námetu Danice Halákovej. Ako formát ho distribučná odnož MediaPro ponúka aj v zahraničí – minulý týždeň absolvoval medzinárodnú premiéru na televíznom veľtrhu MIPCOM v Cannes.
