StoryEditor

Jednotka dnes spustí nový pôvodný projekt. Akú očakávame sledovanosť?

12.12.2011, 14:30
Filmoviedky vstupujú do prostredia, ktoré je takmer obsadené konkurenciou. Priemer stanice pravdepodobne nedosiahnu. Pozrite si predikt Marketéra.sk.

Jednotka dnes o 20:05 spúšťa ďalší pôvodný projekt vlastnej tvorby: hranú sériu Filmoviedky. Podľa odhadov Marketéra.sk bude výsledok sledovanosti pod dlhodobým priemerom Jednotky.

V pondelkovom prime-time výkony Jednotky kolíšu: minulý týždeň uspela, keď mimoriadne z utorka presunula šou Kto hovorí pravdu? Mala s ňou 10-percentný trhový podiel v 12+. Týždeň predtým jej v konkurencii finišujúcej Tisíc a jednej noci snímka Horská čokoláda priniesla 7,2 %.

Dnes je však konkurencia nemenej silná: Filmoviedky sa budú prekrývať s reprízou komédie Norbit na Markíze. Keď išla minule, mala v 12+ podiel 33 % a v reklamne dôležitej 12-54 až 38,8 %. Z Jojky bude konkurovať Panelák (minulý týždeň 27,5 % v 12+ a 30,4 % v 12-54) a podľa programových plánov sa čiastočne, asi 15 minút prekryje aj s reality šou Farmár hľadá ženu (minulý týždeň 35,6 % v 12+ a 38,3 % v 12-54). Menšie stanice tiež ponúknu svoje silné produkty: Doma Dr. Housa a Pluska CSI Miami a New York.

Podľa prediktov Marketéra si Filmoviedky v takomto nastavení pravdepodobne udržia aspoň 5-percentný trhový podiel. Výsledok 7 % a viac by bol pre Jednotku úspech.

Filmoviedky

predikt Marketéra.sk: okolo 6 % (share, 12+)
čo by bolo úspechom v takomto konkurenčnom nastavení: 7 % v 12+
koľko Filmoviedky potrebujú, aby boli aspoň na sezónnom priemere Jednotky: 7,7 % v 12+

V prospech Filmoviedok hovorí fakt, že hlavní konkurenti ponúknu program zacielený najmä na mladých: napríklad Norbit má najväčší potenciál u ľudí do 34 rokov. A ani Panelák neloví v cieľovke 55+. Jednotke a jej premiére teda ostane relatívne voľný priestor v starších skupinách.

V neprospech Filmoviedok svedčí skutočnosť, že štartujú bez výraznej mediálnej podpory. V médiách sa o ňom takmer nepísalo: podľa databázy Newton Media sa za posledný mesiach slovo "Filmoviedky" objavilo iba štyrikrát. Jediným printom, čo o novinke informoval, bola Eurotelevízia s krátkou správou. Ostatné tri zmienky priniesli weby (Marketér.sk a Mediálne.sk). O Filmoviedkach teda vedia predovšetkým stabilní diváci Jednotky, a to z upútaviek.

Filmoviedky sú dramatický cyklus financovaný zo zmluvy so štátom – ten prispel sumou 1,2 milióna eur. Odvysielaných bude dokopy desať častí, do konca roka ešte dve časti.

O čom sú dnešné Filmoviedky: Obhliadka
zdroj: tlačová správa RTVS

Scenáristka i režisérka v jednej osobe v jednoduchom príbehu z vidieka odkrýva zložité vzťahy starého otca, jeho nevesty a vnuka. Na pozadí akcie záchrannej služby, ktorá prichádza na dedinu za pacientom s infarktom, autorka filmoviedky analyzuje ťaživú finančnú i citovú situáciu ľudí, ktorí sú nútení žiť, či živoriť pod jednou strechou aj napriek tomu, že nimi lomcujú pocity nespravodlivosti, nenávisti a pohŕdania.

Aj táto filmoviedka prísne dodržiava princíp trojitého rozprávania s trojakým videním. Tento druh kompozície filmu a vrstvenia príbehu umožňuje televíznemu divákovi lepšie pochopiť pohnútky postáv a ich zmýšľanie. Takisto mu však dovoľuje dôkladnejšie pochopiť zložitosť ľudskej duše a rozdielnosť nazerania na tento svet.

Scenár a réžia: Mariana Čengel Solčanská
Dramaturgia: Roman Brat
Kamera: Ján Ďuriš
Zvuk: Ján Grečnár                               
Strih: Michal Kondrla
Vedúca výrobného štábu: Ivana Kurincová
Účinkujú: Gabriela Dolná, Ivan Palúch, Juraj Igonda, Lucia Gažiová, Juliana Johanidesová, Jakub Gogál, Ján Greššo, Ivan Vojtek st. a ďalší.

Marketér.sk sa zajtra pokúsi získať výsledky sledovanosti Filmoviedok.

01 - Modified: 2004-06-27 22:00:00 - Feat.: 0 - Title: Volvo v Rusku
menuLevel = 1, menuRoute = dennik, menuAlias = dennik, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
25. december 2025 04:00