Dostane päť hviezdičiek?
Dnes je to aj vec prestíže. Klienti automobiliek už na autách nezvažujú len vzhľad a technický pokrok, ale aj bezpečnosť, ktorú auto ponúka posádke a chodcom. V Európe sa meradlom stali prísne bariérové skúšky Euro NCAP. Kto v nich získa päť hviezdičiek, má pred ostatnými náskok. Aj preto Česi pri návrhu novej Fabie venovali veľkú pozornosť všetkým prvkom aktívnej a pasívnej bezpečnosti. Auto má karosériu s predprogramovanými deformačnými zónami, cestujúcich na predných i zadných sedadlách chránia hlavové airbagy. V prípade čelného nárazu obmedzuje pohyb hornej časti detskej sedačky dopredu pás Top-Tether.
NOVÁ FABIA je väčšia a robustnejšia. Aj vám strechou a zadnou partiou niečo veľmi pripomína? Snímka Škoda Auto |
Len štandard
Marketingové a PR oddelenie automobilky Škoda Auto tvrdí, že pri vývoji a konštrukcii novej Fabie a jej výbav sa použili najnovšie technológie, napríklad aj virtuálna realita. Ťažko posúdiť, čomu všetkému možno veriť. Faktom však je, že okrem - zdá sa - ergonomicky dobre zvládnutému dizajnu auto žiadnym extra nedisponuje. Čo sa týka vybavenia, zaujme azda len šesťstupňová automatická prevodovka Tiptronic. Pýšiť sa elektronicky riadenou klimatizáciu, prípravou pre telefón GSM s Bluetooth a audiosystémom s pripojením externých zariadení nám v dobe elektronických kľúčov, DVD alebo napríklad natáčacích bi-xenónových svetiel pripadá minimálne zvláštne. Priaznivci high-tech nebudú nadšení ani pri pohľade na motorovú paletu novej Fabie. Prichádza síce s ponukou siedmich motorov (z toho sú tri dieselové), ale moderné benziniaky FSI alebo dvojlitrové "TDIčka" medzi nimi budete hľadať márne. Podľa nás za tým stojí koncern VW, ktorý drží Škodu na uzde. Bola by priveľkou konkurenciou pre ich obstarožný Volkswagen Polo.
Premiéra až na jar
Svetová premiéra novej generácie Škody Fabia sa uskutoční v marci 2007 na ženevskom autosalóne, na náš trh sa dostane na prelome apríla a mája 2007. Manažment automobilky Škoda Auto sa rozhodol ešte nejaký ten rok - dva pokračovať v sériovej výrobe prvej generácie Fabie, konkrétne jej karosárskych verzií Combi a Sedan. Postupne ich nahradia nasledovníci a očakáva sa, že Škoda časom svoj nový modelový rad rozšíri o trojdverovú verziu alebo možno dokonca aj o dnes také obľúbené kupé-kabrio.