Je to neprehliadnuteľné auto, najmä s ostro červeným lakom karosérie. Dizajn exteriéru prezrádza športový naturel. Najsilnejšia verzia modelového radu Civic nesie označenie Type R a priamo nadväzuje na slávnych predchodcov. Honda je známa svojimi vysoko otáčkovými motormi, ktoré majú variabilné časovanie ventilov a dosahujú maximálny výkon až pri otáčkach ďaleko nad sedemtisíc za minútu. Atmosférický plnené agregáty zbožňujú vysoké tempo. Pri plnom nasadení sú síce smädné, odvďačujú sa však mocným záťahom a krásnym športovým zvukom. Testovali sme topverziu s prívlastkom Plus. Na palube má skutočne všetko. Vynikajúce sedadlá, digitálnu klimatizáciu, autorádio na MP3, a hlavne skvelý výkonný motor.
Netradičný kokpit
Trojdverový interiér je prekvapivo priestranný, nastupovanie aj na zadné sedadlá je veľmi jednoduché. Honda upustila od komplikovanej viacprvkovej zadnej nápravy. Triviálne riešenie umožnilo ponúknuť posádke viac miesta, rovnaké je to aj v batožinovom priestore. Má objem 415 litrov, čo je vzhľadom na veľkosť a tvar auta dosť.
Prístrojová doska má skutočne netradičný tvar, jej štýl nebudeme hodnotiť, je to subjektívna vec. Z užívateľskej stránky sa nám však zdá ako dosť neprehľadná a komplikovaná. Ak chcete naštartovať, musíte pravou rukou zasunúť veľký kľúč do prístrojovky a ľavou stlačiť tlačidlo Engine Start.
Autorádio je umiestnené v pravej polovici palubovky, prakticky až pred spolujazdcom. Digitálny tachometer môže byť pre stredne vysokých ľudí ťažko čitateľný, v pohľade nám zavadzal veniec volantu. Na druhej strane chválime vynikajúco umiestnenú a presnú radiacu páku, efektné a nešmykľavé pedále, multifunkčný kožený volant a hlavne perfektné, vyslovene športové sedadlá. Majú vysoké bočnice, veľmi dobre držia telo v zákrutách a napriek tomu nie sú nekomfortné. Lahodia oku i chrbtici.
Honda Civic Type R patrí celkom určite a oprávnene do prvej ligy kategórie športových kompaktných vozidiel. Snímka: archív CASPER medie |
V plnom nasadení
Civic Type R patrí do prvej ligy kategórie športových kompaktných vozidiel. Presvedčil nás o tom predovšetkým na kľukatých mimomestských cestách. Na charakteristiku jeho benzínového agregátu a na jeho sprevodovanie si treba trochu zvyknúť, pretože má skutočne rád veľmi vysoké otáčky. Ak sa však s autom zžijete, budete vedieť siahnuť až na kraj jeho jazdných možností. Osemnásťpalcové kolesá perfektne prenášajú silu motora na vozovku. Fakt, že auto má len predný náhod, nie je prakticky cítiť, a to ani v spätnej väzbe cez volant. Pôsobivé je zrýchlenie z pokoja, pri preraďovaní na trojku už máte na tachometri tempo sto kilometrov za hodinu a od štartu neubehlo ani len sedem sekúnd. Tak ako sa na športové auto patrí, Type R má aj výkonné a odolné brzdy. Protiblokovací systém ABS zbytočne nebrzdí temperament vodiča, umožňuje mu citlivé dávkovanie brzdného tlaku. To sa veru dnes už pri bežných, sériových autách tak často nevidí.
ZÁKLADNÉ ÚDAJE:
Motor: 2,0 i-VTEC
Max. výkon: 148 kW (201 k)
Max. krút. moment: 193 Nm
Zrýchl. 0 - 100 km/h: 6,6 s
Max. rýchlosť: 235 km/h
Rozmery: 4,27 x 1,78 x 1,44 m
Rázvor: 2,62 m
Pohot. hmotnosť: 1 338 kg
Komb. spotreba: 9,1 l/100 km
NAŠE HODNOTENIE:
+ Motor a podvozok
+ Športové sedadlá
+ Priestranný interiér
+ Ovládateľnosť auta
- Vyššia spotreba
- Zlý výhľad dozadu