Americká spoločnosť Hewlett-Packard (HP) dosiahla najlepšie výsledky na trhu s notebookmi v regióne Európy, Blízkeho východu a Afriky (EMEA). Vyplýva to zo správy, ktorú uverejnila analytická spoločnosť Canalys.
Najvyššiu priečku predaja notebookov v regióne EMEA dosiahla spoločnosť HP vďaka približne 16-percentnému podielu na tomto trhu. Medziročne vzrástol počet vyexpedovaných notebookov o 55 percent, čo o 11 percent prevyšuje rast celého sektora.
Podľa spoločnosti Canalys sa firma HP stala na trhu EMEA oveľa agresívnejšou a má mimoriadne silné postavenie na Blízkom východe. Predaj podporilo hlavne vyriešenie problémov so zásobovaním a opätovné uvedenie akciových ponúk známych ako "Crazy Days".
Spoločnosť HP je celosvetovým poskytovateľom technologických riešení pre spotrebiteľov, firmy a inštitúcie. Portfólio produktov zahŕňa IT infraštruktúru, podnikové a domáce výpočtové systémy a riešenia zobrazovania a tlače. Celkové príjmy HP za štyri po sebe idúce fiškálne štvrťroky, končiace 30. apríla 2005, dosiahli 83,3 miliardy dolárov (asi 2,68 bilióna korún).
Na Slovensku predal HP v druhom kvartáli tohto roka 3 669 notebookov, čo predstavuje približne 24-percentný podiel na trhu. Oproti minulému roku sa ich predaj zlepšil o 230 percent, pričom slovenský trh rástol celkovo iba o 88 percent. Firma Hewlett-Packard Slovakia v súčasnosti zamestnáva na Slovensku 290 stálych zamestnancov, informovala marketingová manažérka spoločnosti HP Slovakia Martina Oujezdská.
StoryEditor
Notebooky HP ovládli trhy Európy, Blízkeho východu a Afriky
Americká spoločnosť Hewlett-Packard (HP) dosiahla najlepšie výsledky na trhu s notebookmi v regióne Európy, Blízkeho východu a Afriky (EMEA). Vyplýva to zo správy, ktorú uverejnila analytická spoločnosť Canalys.