Spoločnosť považuje stiahnutie reklám za akt zodpovednosti, ktorú má voči svojim zákazníkom. Tento krok je logickým vyústením celej situácie, keďže kapacita výroby už dlhodobo nestíha za extrémnym dopytom. Obchodníci, ktorí zákazníkom často opakujú „vypredané“, sú z tohto stavu frustrovaní a o konzoly vedú doslova bitku. Nintendo si preto uvedomuje, že propagovať niečo, čo si reálne len ťažko kúpite, nedáva zmysel.
Z konzoly Wii sa ihneď po uvedení stal obrovský hit. Výsledky predaja sú oveľa vyššie ako Nintendo vo svojich pôvodných plánoch predpokladalo. Už dnes sa odhaduje, že počet predaných kusov za rok dosiahne hodnotu 17,5 mil., kým skoršie odhady rátali zhruba so 14 mil. konzolami. Pri prvých výpadkoch zásobovania konzoly sa objavili špekulácie, že za nedostatkom je snaha Nintenda vyvolať šum a ešte väčší záujem zo strany zákazníkov. Firma ale otvorene hovorí, že pre celosvetový trh je schopná vyrobiť a dodať nanajvýš 1,8 mil. kusov mesačne.
Najväčšiu radosť majú obaja konkurenti Nintenda, Sony so svojou konzolou PlayStation 3 a Microsoft s Xbox 360. Sony otvorene priznáva, že nedostatok Wii je pre firmu malým šťastím. Súčasne so znížením ceny sa totiž spoločnosti podarilo zdvojnásobiť priemerný týždenný predaj hracej konzoly.
Zdroj:
news.bbc.co.uk
business.timesonline.co.uk
StoryEditor
Nintendo sa chystá stiahnuť reklamy na konzolu Wii
Nintendo silne uvažuje o stiahnutí vianočných reklám hracej konzoly Wii vo Veľkej Británii. Dôvodom je extrémne vysoký dopyt, ktorý firma aj pri plnej kapacite výroby nevie uspokojiť.