Predaj hudby cez internet a pirátstvo znížili predaj hudobných CD. V USA o 19, v Spojenom kráľovstve o desať percent. Hudobné vydavateľstvá hľadajú alternatívne možnosti ukladania hudby. Starnúcim CDčkam, zdá sa, jedného dňa odzvoní, vystrieda ju hudba v digitálnych hudobných formátoch, ktorú možno prenášať a počúvať v maličkých MP3 prehrávačoch. Jeden z ďalších spôsobov predaja hudobných albumov bude ich umiestňovanie na USB kľúče. Ako prvá oznámila príchod takéhoto spôsobu vydávania hudby spoločnosť Universal Music, ktorá chce hudbou umiestnenou na USB kľúčoch zaujať mladú generáciu vo veku od 12 do 24 rokov. Prvými takýmto spôsobom vydanými hudobnými dielami budú nový singel britskej skupiny Keane a singel speváčky zoskupenia Pussycat Dolls, Nicole. Ich cena bola stanovená na necelých päť libier, o dve libry viac než je cena singlu, ktorého nosičom je CD. Na trhu sa objavia už 29. októbra 2007, avšak len v Spojenom kráľovstve. Až sa ich predaj stretne v krajine s úspechom rozšíri sa aj do iných krajín.
Príklad Universal Music budú do konca tohto roka nasledovať i konkurenčné vydavateľstvá. Warner Music bude na USB predávať nový album Hadouken! (necelých 8 libier), EMI uvedie na tomto druhu pevného formátu štúdiové albumy legendárnych Pink Floyd.
ZDROJ: Times Online