Mestská samospráva podpísala kontrakt v hodnote 285 888 $ s poradenskou firmou Octagon Inc., aby vypracovala analýzu a marketingový plán - čo všetko môže mesto sponzorom a spoločnostiam ponúknuť.
Octagon preskúma a určí atraktivitu budov, významných podujatí a ostatného hnuteľného majetku, ktorý by mohli firmy spojiť práve so svojim menom či značkou.
Tlačové oddelenie primátora mesta a ani poradenská firma sa však k ďalším podrobnostiam nevyjadrili. Integrovaný plán zapojenia značiek v Chicagu a ďalšie nápady by však mali byť konzultované s miestnymi občianskymi organizáciami.
Chicago nebude prvým mestom s podobným nápadom. Nextel sponzoroval jednokoľajovú trať v Las Vegas a New York vytvoril partnerstvo s firmami ako Snapple, Verizon a Pepsi Cola, ktoré pomohli mestu pri získavaní dodatočných financií do rozpočtu.
Taktiež kanadské mesto Winnipeg zhruba pred dvoma týždňami oznámilo zámer predať práva na pomenovanie mestských plavárni, štadiónov, budov a dokonca služieb mesta. Dôvod takéhoto kroku je zaplniť dieru v rozpočte, ktorá činí 2 miliardy dolárov. Podobné programy fungujú aj v Calgary, Ottawe a Toronte.
Fenomén sponzoringu sa začal rozmáhať v ostatnom desaťročí. Spočiatku firmy spájali svoje meno so športovými klubmi a štadiónmi. Neskôr sa pridávali ďalšie objekty a dnes nie je v výnimočné ani sponzorstvo neziskových organizácií. Meno výrobcu hračiek Hasbro sa objavuje v názve detskej nemocnice a automobilka Ford sa rozhodla podporovať školu umení.
Zdroj
www.msnbc.msn.com
www.chicagotribune.com
www.nytimes.com
StoryEditor
Stane sa Chicago mestom značiek?
Chicago si najalo marketingovú firmu, ktorá má preskúmať možnosť predaja práv pomenovať a sponzorovať majetok mesta a zvýšiť tak potrebné príjmy do mestského rozpočtu.