..., ktorí objavili novú skupinu spotrebiteľov svojich produktov. V posledných troch, štyroch rokoch sa na trhu objavilo mnoho novín a časopisov, vznikli nové televízne programy zamerané na takmer 4.5 milióna nových obyvateľov, ktorí sa chcú podieľať na chode krajiny. Vydávané tlačoviny v súčasnosti dosahujú počet okolo 50 a ich cieľovou skupinou sú najmä imigranti z Južnej Ameriky, ale aj tí z východnej Európy.
Mnohé z nich sú zadarmo, pretože vydavatelia si uvedomujú, že imigranti "nekupujú denníky ako El Mundo alebo El País, keďže musia za ne platiť a (namiesto toho) čítajú to, čo im podajú pri vstupe do metra," pre agentúru AFP to povedal Omar Macedo, riaditeľ nedávno založených novín El Nuevo Ciudadano (Nový občan). Dva najväčšie španielske denníky El Mundo a El País, ktoré stoja jedno euro, tento nový trend nijako neohrozí. Konkurencia sa však vyostruje medzi novými tlačovinami, ktoré sú plné reklamy telekomunikačných spoločností, ktoré ponúkajú lacné hovory do zahraničia, leteckých spoločností s lacnými letenkami alebo informácií a rád ako sa vyrovnať so španielskou byrokraciou. Ide teda o informácie, ktoré bežného Španiela nezaujímajú.
"Noviny sú zadarmo a dostanete ich pri vstupe do metra," povedala Bolívijčanka Janet Munozová, ktorá žije v Madride. "Ja a moji priatelia z Južnej Ameriky ich považujeme za užitočný zdroj informácií o tom, čo sa deje v našej komunite a vieme si tam nájsť informácie o lacných letenkách domov," povedala Munozová. "(Noviny sú) cielene zamerané a pritiahli sme mnohé malé firmy, letecké a telekomunikačné spoločnosti a obchody," povedal šéf novín Si Ser Puede Gonzalo Castillero. "Naším snom je pomôcť (imigrantom) s úplnou integráciou do španielskej spoločnosti," povedal Castillero.