Spoločnosť Google kúpi za 3,1 mld. USD v hotovosti dodávateľa internetovej reklamy DoubleClick. Ide o najväčšiu akvizíciu spoločnosti Google, ktorá sa snaží presadiť na trhu prepracovanej grafickej internetovej reklamy, na ktorom je lídrom firma Yahoo. Prevádzkovateľ najvýznamnejšieho svetového internetového vyhľadávča porazil podľa zdrojov blízkych situácii v posledných kolách súťaže o DoubleClick softvérový gigant Microsoft a spoločnosť Yahoo.
Kúpa spoločnosti DoubleClick umožní firme Google preniknúť hlbšie na trh kvalitnej internetovej reklamy, ktorá zahŕňa bohatšiu grafiku a reklamu prostredníctvom online bannerov, pričom tento trh tvorí približne polovicu celkového trhu online marketingu. DoubleClick taktiež zvýši analytické kapacity spoločnosti Google, keď sa firma snaží preniknúť aj na trhy tlačenej, rozhlasovej, mobilnej a televíznej reklamy. DoubleClick bola založená v roku 1996, pričom ponúka digitálny trh, ktorý spája reklamné agentúry, marketérov a vydavateľov webových stránok. Spoločnosť DoubleClick má viac ako 1 500 firemných zákazníkov.
(1 USD = 24,83 SKK)