Medziročný nárast objemu inzercie na internetových médiách prevádzkovaných členmi Asociácie internetových médií (AIM) dosiahol v roku 2006 až 33 %. V hodnotovom vyjadrení to znamená publikovanú reklamu v objeme 306,7 mil. Sk. Klasická bannerová reklama tvorila 153,1 mil. Sk, ostatné formy reklamy 153,6 mil. Sk. Od tretieho kvartálu minulého roka členovia AIM podrobne rozlišujú formy nebannerovej reklamy na sponzoring, reklamné e-maily, vyhľadávanie, riadkovú inzerciu a rich médiá. Nasledujúce delenie na jednotlivé druhy reklám vychádza zo štandardov, ktoré využíva aj nadnárodné združenie Interactive Advertising Bureau. "Internet má medziročne najvyššie nárasty spomedzi všetkých mediatypov a tento trend bude v najbližších rokoch ešte narastať. Ide o najatraktívnejšie masovokomunikačné médium, ktoré v najbližších rokoch bude plne konkurovať rozhlasu či televízií," komentuje výsledky a uplynulé obdobie predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
AIM funguje od mája 2005 ako združenie najväčších médií v internete, ktorého hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. Združuje štrnásť subjektov: Atlas.sk, Azet.sk, Centrum.sk, Computer Press, education.sk, eTREND.sk, jobagent.sk, Markíza.sk, POINT Network, Pravda.sk, Profesia.sk, Rádio Expres, SME.sk a Zoznam.sk.
StoryEditor