Česká automobilka Škoda Auto dokázala vlani zvýšiť svoj čistý zisk viac ako o 40 % na rekordných 14,2 miliardy Kč, v prepočte 17,3 miliardy Sk. Tržby medziročne vzrástli o 8,7 % na 203,7 miliardy Kč. Pomohol im predovšetkým rast na strategicky kľúčových trhoch, vrátane západnej Európy.
"Rok 2006 bol najúspešnejším rokom v histórii spoločnosti," uviedol finančný riaditeľ Škodovky Holger Kintscher. Česká automobilka vlani predala 549 667 áut vo viac ako 90 krajinách po celom svete. Škode sa po prvý raz v jej histórii podarilo predať viac ako pol milióna automobilov. V roku 2005 spoločnosť predala 492 111 vozidiel. Predaj Škodovky v západnej Európe vzrástol o 9 % na 301 343 áut, pričom kľúčovými trhmi boli Nemecko, Británia a Španielsko. Odbyt vo východnej Európe sa zvýšil o 14 % a v Ázii o 21 %.
Škoda Auto je divíziou nemeckého koncernu Volkswagen a je najväčším a najziskovejším vývozcom v Česku. Vlani išiel najlepšie na odbyt model Octavia, z ktorého sa celkovo predalo 270 274, za ním nasledovala Fabia s 243 982 predanými kusmi a Superb (20 989). Z nového modelu Roomster sa vlani predalo 14 422 kusov.
Škoda sa v tomto roku chce sústrediť na posilnenie svojej pozície na európskych trhoch a rast svojich kapacít v Číne, Rusku a Indii, uviedol predseda predstavenstva Detlef Wittig. Škoda v tomto roku plánuje vyrobiť 580 000 vozidiel.
StoryEditor