Za jedenásť mesiacov tohto roka evidovala Národná diaľničná spoločnosť, a.s. (NDS) predaj 4 101 683 kusov diaľničných nálepiek v celkovej hodnote takmer 1,998 mld. Sk. Ako ďalej vyplýva z údajov zverejnených na internetovej stránke NDS, v kategórii podľa typu vozidiel prevláda predaj nálepiek pre vozidlá s hmotnosťou do 3,5 tony, podľa typu diaľničnej nálepky prevládajú v predaji denné známky. Najvyššie príjmy však získava NDS z predaja ročných nálepiek a z nálepiek určených pre vozidlá s hmotnosťou nad 12 ton.
Za predaj denných nálepiek v počte presahujúcom 1,9 mil. kusov evidovala NDS za jedenásť mesiacov príjmy na úrovni takmer 578 mil. Sk, kým z predaja 485,6 tis. kusov ročných nálepiek získala príjmy v objeme 1,09 mld. Sk, čo je takmer 55 % z celkovej sumy získanej z predaja diaľničných nálepiek. Na druhej strane predaj nálepiek pre vozidlá do 3,5 tony sa na celkovom objeme v kusoch podieľal 52 %, keď sa ich predalo 2,127 mil. kusov. Príjmy z tohto predaja pritom prevýšili 771 mil. Sk.
Za celý minulý rok kúpili majitelia vozidiel celkovo 3 717 799 diaľničných nálepiek. Za ich predaj evidovala NDS príjmy na úrovni 1,702 mld. Sk. V tomto roku by sa príjmy z predaja diaľničných známok mali podľa očakávaní NDS vyšplhať 2 mld. Sk. Diaľničné nálepky sa predávajú prostredníctvom siedmich distributérov, ktorými sú spoločnosti Italmarket Slovakia, OMV, ČESMAD Slovakia, KON-RAD, Slovenská pošta, Royal Invest Consulting a TEN Expres Slovakia.
Diaľničné nálepky na rok 2007. Snímka www.ndsas.sk Kliknite na obrázok pre zväčšenie |