StoryEditor

Za prvé štyri mesiace sa zaregistrovalo 24 440 áut do 3,5 tony

11.05.2007, 15:11
Autor:
SITASITA

Počas prvých štyroch mesiacov tohto roka sa podľa policajnej štatistiky na Slovensku zaregistrovalo 24 440 nových osobných a malých úžitkových áut do 3,5 tony. Medziročne to predstavuje nárast o 2,14 %. V apríli sa z toho zaregistrovalo celkovo 6 722 automobilov, čo znamená v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška pokles o 5,14 %. Informovala o tom Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP). V období od januára do apríla tohto roka mala na slovenskom automobilovom trhu najväčší podiel značka Škoda s trhovým podielom 24,07 %, druhú priečku najpredávanejších áut v SR obsadili vozidlá značky Volkswagen so 7,44-percentným podielom na trhu. Treťou najžiadanejšou značkou bol Peugeot s trhovým podielom 7,07 %. Štvrté miesto patrí automobilom značky Citroën so 6,74 % a piate Suzuki s 5,66-percentným podielom na trhu. Ďalej nasledovali automobily Ford s 5,26-percentným podielom, Renault s podielom 5,13 %, Opel dosiahol podiel 4,73 %, Kia 4,41 % a desiatku najžiadanejších značiek uzatvára Toyota-Lexus s 3,84-percentným podielom na trhu.
V období od začiatku januára do konca marca 2007 sa v kategórii nákladných automobilov hmotnosti od 3,5 do 12 ton zaregistrovalo 374 vozidiel, čo je medziročne o 10,32 % viac. Najžiadanejšou značkou bolo opäť Iveco s podielom na trhu 42,78 %, druhú priečku obsadili automobily značky Mitsubishi-Fuso s 13,37-percentným podielom a tretie miesto patrí vozidlám značky Renault Trucks s podielom 12,57 %. Počet registrácií nových nákladných automobilov hmotnosti nad 12 ton na začiatku tohto roka zaznamenal medziročný pokles o 17,97 %, keď sa do konca marca zaregistrovalo 1 182 vozidiel uvedenej kategórie. Vedúcou značkou tejto kategórie je Volvo s trhovým podielom 19,97 %. Druhou v poradí je Scania so 16,92 % a nasleduje Mercedes-Benz so 16,16-percentným trhovým podielom.
V sledovanom období zaregistrovali tiež 119 nových autobusov, čo je o 16,2 % viac ako počas rovnakého obdobia minulého roku. Vedie značka Irisbus, ktorá má 63,03-percentný podiel, nasleduje SOR s 22,69 % a ďalšie miesto obsadila značka Renault s 5,04-percentným podielom všetkých registrácií v danej kategórii.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
21. november 2024 23:11