StoryEditor

Hyundai: V Európe investujeme najmä kvôli konkurencii v segmente "C"

01.05.2007, 15:22
Autor:
TASRTASR

Juhokórejská automobilka Hyundai, ktorá minulý týždeň začala s výstavbou závodu v hodnote 1,1 miliardy EUR v českých Nošoviciach, považuje výrobnú základňu v Európe za dôležitú najmä pre zvyšujúcu sa konkurenciu v segmente vozidiel "C."
Segment "C," teda nižšia stredná trieda, tvorí z hľadiska objemu približne 30 % celkového predaja áut. "Závod v Európe je pre Hyundai veľmi dôležitý z hľadiska naplnenia dlhodobých cieľov predaja v Európe," uvádza sa v stanovisku automobilky.
Závod v Česku zamestná 3 500 ľudí a pomôže vytvoriť ďalších 4 000 miest v dodávateľských firmách, čo významne posilní tento región so slabou infraštruktúrou. Po dokončení v marci 2009 ponúkne 100-% dcérska spoločnosť juhokórejského Hyundai Motor - Hyundai Motor Manufacturing Czech kapacity na výrobu 200 000 vozidiel ročne.
Hyundai a jej sesterská spoločnosť Kia chcú v nošovickom závode a v závode v Žiline podľa agentúry DPA od roku 2009 produkovať spolu 600 000 áut ročne.
Projektu v Nošoviciach predchádzali takmer dva roky trvajúce rokovania. Česká vláda sa v zmluve s automobilkou zaviazala, že odpustí juhokórejským investorom časť daní a bude sa podieľať na výstavbe infraštruktúry. Okrem toho domácnosti v okolí závodu dostanú jednorazové odstupné 3 500 EUR ako kompenzáciu za zhoršené životné podmienky.
(1 EUR = 33,667 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 18:49