Podľa výsledkov analýzy maloobchodného trhu o medzinárodnych odchádzajúcich volaniach uskutočných nebytovými zákazníkmi prostredníctvom pevnej verejnej telefónnej siete - na predmetnom maloobchodnom trhu nie je efektívna súťaž. Telekomunikačný úrad (TÚ) SR konštatuje, že Slovak Telecom (ST), a. s., má významný vplyv a také postavenie, že nie je vystavený efektívnej súťaži a ekonomický vplyv mu v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov.
"Úrad musel analýzu vykonať bez ohľadu na to, či si verejnosť myslí, že na trhu je alebo nie je efektívna súťaž," informoval hovorca TÚ Roman Vavro. TÚ SR uskutočnil analýzu podľa 13 kritérií stanovených v zákone o elektronických komunikáciách. Cieľom analýzy bolo zistiť, či na maloobchodnom trhu je efektívna súťaž, či na analyzovanom relevantnom trhu má významný vplyv podnik, ktorý sám alebo spoločne s inými podnikmi má na tomto trhu také postavenie, že nie je vystavený efektívnej súťaži a ekonomický vplyv mu v podstatnom rozsahu dovoľuje správať sa nezávisle od konkurentov a užívateľov.
Úrad na základe výsledkov analýzy navrhuje, aby spoločnosť ST nesmela pri poskytovaní tejto služby požadovať neprimerane vysoké ceny, brániť vstupu na trh, požadovať neprimerane nízke ceny alebo brániť vstupu na trh a požadovať neprimerane nízke ceny s cieľom vylúčiť súťaž. Minútová cena jednotlivého odchádzajúceho medzinárodného volania musí spĺňať podmienku stanovenú výpočtom. ST ďalej nesmie nenáležite uprednostňovať určitú skupinu koncových užívateľov a bezdôvodne a neoprávnene viazať poskytovanie služieb.
Cieľom navrhovaných povinností je podporiť efektívnu súťaž a rozvoj vnútorného trhu. Písomné pripomienky k tomuto materiálu je možné zasielať úradu najneskôr do 25. januára 2006. Úrad po skončení uvedenej lehoty zašle podklady Európskej komisii na vyjadrenie.
StoryEditor