StoryEditor

Prieskumy: Pre maďarských spotrebiteľov je stále rozhodujúca cena

28.12.2005, 09:23
Autor:
TASRTASR

Nákupné správanie Maďarov sa v roku 2005 takmer nezmenilo: Pre maďarských spotrebiteľov je naďalej rozhodujúca cena, zatiaľ čo vernosť značke je tak ako doteraz na poslednom mieste. Zhodujú sa na tom jednohlasne analytici inštitútov na prieskum trhu.
Podľa štúdie spoločnosti ACNielsen kladú obyvatelia väčších miest - štvrtina obyvateľstva - síce veľký dôraz na širokú ponuku obchodov, ako aj na príjemnú nákupnú atmosféru a uprednostňujú preto hyper- a supermarkety, avšak 2 tretiny z nich sa pri nákupoch orientujú predovšetkým podľa ceny. Menej na cenu prihliadajú zákazníci mladší ako 35 rokov, slobodní a zamestnanci na plný pracovný úväzok.
Aj výsledky spoločnosti na prieskum trhu GfK Hungaria ukazujú, že cena zatieni všetky ostatné faktory pri nákupnom správaní Maďarov. Značke je verná iba malá časť spotrebiteľov, ktorí disponujú značnou kúpnou silou. Pre týchto ľudí je predovšetkým rozhodujúca kvalita výrobkov.
Podľa GfK sú Maďari nadovšetko konzervatívny národ, pre ktorý aj pri nákupoch sú určujúce zvyky, tradície a rodinné vzory. Prieskumníci okrem toho zistili, že slobodní zákazníci, ako aj bezdetné manželské páry sú menej verní určitým obchodom a ešte menej sa nechávajú ovplyvňovať cenou, zatiaľ čo rodiny pri nákupoch nasledujú príklad rodičov.
Reklama má veľký vplyv na rozhodovanie sa spotrebiteľov pri nákupoch. Hoci väčšina opýtaných reklamu v akejkoľvek forme odmieta, dokonca ju "nenávidí" a označuje ju za "ničiacu nervy", je to najdôležitejší kompas v rozhodovaní sa pri nákupoch. Podľa spoločnosti ACNielsen pochádza 30 % príjmov potravinárskych obchodov z predaja výrobkov, ktoré sa ponúkajú za akciové ceny, propagované reklamou.
Podľa údajov maďarského štatistického úradu dosiahol maloobchod vrátane zásielkového obchodu za prvých 10 mesiacov tohto roka 4,5 bilióna HUF, v prepočte 676 miliárd SKK. Len v samotnom októbri predstavoval obrat 508 miliárd HUF.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
04. máj 2024 04:00