Nemecký výrobca športového oblečenia Puma oznámil, že z dôvodu vysokých marketingových nákladov spojených s Majstrovstvami sveta vo futbale v 2. štvrťroku tohto roka čistý príjem spoločnosti klesol o 14,9 %. Údaje sa zhodujú s prognózami analytikov.
Puma, ktorá je sponzorom majstrovského tímu Talianska, oznámila, že jej čistý príjem v 2. štvrťroku dosiahol 50 miliónov EUR, čo je v prepočte asi 1,904 miliardy SKK. Tržby vzrástli o 38,2 % na 547 miliónov EUR, podporované hlavne predajom futbalových dresov počas majstrovstiev sveta. Nové objednávky stúpli o 32,2 %. Puma potvrdila svoj celoročný výhľad, ktorý predpokladá nárast zisku z vlastnej činnosti na 360 miliónov EUR. Predaj by v tomto roku podľa spoločnosti mal vzrásť o 35 %.
Puma investovala značné prostriedky do rozšírenia svojej divízie futbalu. Na majstrovstvách sveta sponzorovala 12 tímov, zatiaľ čo jej najväčší rival Adidas len 6. Prvý rát v histórii bola Puma sponzorom víťazného tímu šampionátu.
Podľa odhadov agentúry Reuters sa s akciami spoločnosti Puma obchoduje približne na 17,4-násobku očakávaného zisku za tento rok. Akcie konkurenčných spoločností Adidas a Nike ohodnotil Reuters na 15 a 14,1-násobok ich zisku za tento rok.
(1 EUR = 38,088 SKK)
StoryEditor