Francúzski výrobcovia vína chcú uviesť na trh národnú známku. Tá je súčasťou marketingovej stratégie, ktorá by im mala pomôcť obstáť v konkurencii výrobcov z tzv. Nového sveta a zastaviť pád celého odvetvia.
Nová známka Vignobles de France po prvý raz dovolí výrobcom miešať krajové vína (vins de pays) z rôznych regiónov a predávať ich pod francúzskou značkou. Podľa stúpencov tento krok prispeje k ľahšiemu odlíšeniu francúzskeho vína, pomôže adaptovať vinárom ich produkty rozličným chutiam zákazníkov a hlavne získať späť zákazníkov v krajinách, kde francúzske vína stratili podiel v prospech konkurencie.
Podľa niektorých výrobcov však tento plán porušuje francúzske tradície a ich preferenciu regionálnej produkcie. Úspešní vinári tvrdia, že to poškodí ich obchody.
Zmena by dovolila distribútorom vína vytvoriť fľašu Sauvignonu zo sorty Sauvignon z rôznych regiónov. To by im umožnilo jeho úpravu podľa rozličných chutí. "Mohol by vzniknúť Sauvignon, ktorý je trošku kyslý, obsahuje jemnú arómu z Loire a trošku guľatosti a zrelú arómu regiónu Languedoc," uviedol námestník riaditeľa pre technické záležitosti vinárskej asociácie Viniflhor Michel Leguay. "Môžu potom existovať výrobky pre Japonsko, ktoré majú viac cukru, alebo pre USA so štruktúrovanejšou chuťou a nádychom dreva."
Nový nápad získal podporu odvetvia na minulotýždňovom stretnutí Viniflhor a k jeho implementácii môže dôjsť na jar. Francúzske vinárstvo, ktoré zamestnáva okolo 75 000 ľudí, sa v súčasnosti nachádza v kríze. Francúzska produkcia vín totiž musí čeliť konkurencii vín z tzv. Nového sveta, teda z krajín, ako sú Argentína, Čile, Nový Zéland a Austrália.
Informovala o tom agentúra Reuters.
StoryEditor