StoryEditor

BMW zriadila na Slovensku pre distribúciu vlastnú pobočku

12.07.2006, 15:47
Autor:
TASRTASR

Nemecká automobilka BMW Group je na Slovensku od 1. júla 2006 zastúpená vlastnou odbytovou organizáciou. Tá preberie úlohy súčasného importéra áut značiek BMW a Mini a zastreší jednotlivých predajcov v regiónoch. Na dnešnej tlačovej konferencii o tom informoval prezident mníchovskej BMW Group pre strednú a východnú Európu (SVE) Franz Jung, ktorá je centrálou jednotlivých odbytových zastúpení BMW v krajinách SVE.
"Na základe vysokého potenciálu najmä v prémiovom segmente sa objem predaja v najbližších rokoch výrazne zvýši," uviedol Jung dôvody, pre ktoré sa BMW rozhodla na Slovensku okrem dovozu prevziať zodpovednosť i za operatívne úlohy, ako je riadenie obchodných prevádzok priamo na mieste, čo bolo doteraz úlohou samostatných predajcov. V novootvorenej pobočke BMW v Bratislave pracuje 10 až 15 zamestnancov, ktorých úlohou je okrem tradičných operatívnych úloh posilniť najmä oblasť odbytu a popredajného servisu jednotlivých predajcov. Cenové, produktové a marketingové stratégie, plánovanie obchodnej siete, správa či financie budú záležitosťou centrálnej organizácie v Mníchove. V súčasnosti na Slovensku existuje 7 dílerských centier BMW, ktoré ostanú centrálnym pilierom predajného systému automobilky i po vytvorení pobočky. Ako ďalej vysvetlil Jung, nová pobočka BMW má i neutralizovať konkurenciu dovozcu s predajcami a zabrániť tomu, aby sa s predajcami zaobchádzalo nerovnako, ako sa to stalo v minulosti. S doterajším dovozcom vozidiel BMW, spol. s r. o., Tempus AWT Bavaria bude BMW naďalej spolupracovať na dílerskej úrovni a pri dovoze motocyklov.
Nemecká automobilka zriaďuje národné distribučné centrá i v ostatných krajinách regiónu SVE. Od 1. júla funguje pobočka BMW v Česku, a so vstupom Bulharska a Rumunska do Európskej únie plánuje BMW vybudovať vlastnú odbytovú organizáciu i v týchto krajinách, pričom v Maďarsku a v Poľsku už pobočky BMW fungujú dlhšie. "Sme presvedčení, že tieto krajiny majú nadpriemerný rastový potenciál. V najbližších piatich rokoch by sme radi dosiahli nárast nášho tamojšieho odbytu o viac ako 50 %," vyjadril sa člen predstavenstva BMW AG Michael Ganal.
BMW na Slovensku v roku 2005 predala zhruba 1 100 áut značky BMW, 31 áut značky MINI a 67 motocyklov. Medziročne išlo o 45-% nárast odbytu. V krajinách SVE predstavuje objem predaja spolu takmer 10 000 áut ročne, pričom najvyšší sa dosahuje v Česku. BMW Group má v súčasnosti priame zastúpenie v 37 krajinách sveta, a prostredníctvom národných importérov je prítomná vo viac ako 120 ďalších krajinách.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 06:27