Najväčšieho producenta banánov na svete, Chiquita Brands International, v poslednom štvrťroku a po celý uplynulý rok negatívne zasiahli nižšie európske ceny banánov a zostrená konkurencia v Európe. Chiquita v tejto súvislosti poukázala aj na vyššie dovozné clá zo strany Európskej únie (EÚ). Severoamerické obchody s banánmi boli dobré a aj z hľadiska ceny lepšie. Chiquita má okrem toho aj veľké odvetvia čerstvej zeleniny a ovocia, ktoré kúpila.
Okrem toho sa prejavili aj pohľadávky vyplývajúce z možného vyrovnania v súvislosti s vyšetrovaním amerického ministerstva spravodlivosti. Bývalá kolumbijská dcéra Chiquity údajne vyplácala peniaze teroristickým skupinám. A v neposlednom rade nemecká dcérska spoločnosť Atlanta zaznamenala v dôsledku silnej konkurencie pokles zisku.
Chiquita za celý rok 2006 zaúčtovala stratu 95,9 milióna USD, v prepočte 2,508 miliardy SKK. Bola to strata 2,28 USD na akciu. Americký koncern so sídlom v Cincinnati v americkom štáte Ohio v roku 2005 zaúčtoval ešte zisk 131,4 milióna USD alebo 2,92 USD na akciu. Ročný obrat sa v roku 2006 zvýšil na 4,5 miliardy USD po 3,9 miliardy USD v roku 2005.
V poslednom štvrťroku 2006 spoločnosť dosiahla stratu 41,9 milióna USD alebo 99 US-centov na akciu. Štvrťročný obrat sa zvýšil z 1 miliardy USD na 1,1 miliardy USD.
Informovali o tom agentúry DPA a APA.
(1 USD = 26,156 SKK)
StoryEditor