Automobilka PSA Peugeot Citroën v Trnave končí s masovým náborom zamestnancov pre svoju fabriku. Agentúre SITA to potvrdil riaditeľ úseku komunikácie PSA Trnava Peter Švec. "Dôvodom je stabilizácia počtu pracovníkov na úrovni okolo 3 300 ľudí, čo zodpovedá našim momentálnym potrebám," skonštatoval. Zároveň vyvrátil fámy o tom, že spoločnosť definitívne prestala prijímať nových zamestnancov. "Napríklad začiatkom decembra k nám nastúpilo viac ako 30 nových kolegov," zdôraznil Švec. Naznačil, že aj v budúcnosti prijmú ďalších, no nábor už bude mať inú podobu. "Vždy bude odrážať skutočnú potrebu, ktorá bude závisieť od úspechu našich produktov na trhu," vysvetlil.
Záujem o ubytovanie, ktoré zamestnancom ponúka PSA neďaleko fabriky, je podľa Šveca veľký. V súčasnosti však nechcel zverejňovať, ako obsadia novovybudované mestské byty na najväčšom trnavskom sídlisku Družba a v centre mesta na Františkánskej ulici, ktorých drvivú väčšinu mesto uvoľnilo automobilke. Záväzok firmy, ktorá deklarovala prispieť svojim pracovníkom na nájom, podľa Šveca stále platí. Nechcel však konkretizovať výšku príspevku.
O podrobnostiach rozširovania výrobných kapacít závodu v už existujúcich výrobných halách, namiesto výstavby druhej továrne, sa spoločnosť stále nevyjadruje. Podľa Šveca sa vypracúva analýza, ktorá má vyčísliť potrebné náklady. Švec doplnil, že PSA neplánuje žiadať investičné stimuly od štátu.
Výstavba trnavskej fabriky s investíciou 700 mil. eur začala v roku 2003. Investičné stimuly zo strany SR predstavovali v tomto projekte 15 % z celkovej investície. Automobilka spustila ostrú výrobu v júni s najnovším modelom značky Peugeot 207. Trnavský závod tak doplnil jeho dve ďalšie strediská vo francúzskom meste Poissy a v španielskom Madride. V tomto roku by malo továreň opustiť približne 50 tis. vozidiel, v roku 2007 asi 240 tis. Pri plnej kapacite v roku 2008 to má byť až 300 tis. áut.
Do druhého závodu malo smerovať 350 mil. eur a mal vytvoriť ďalších 1 800 pracovných príležitostí. Pre silnejúce konkurenčné prostredie však spoločnosť svoj zámer prehodnotila. Rozšírenie existujúcich výrobných liniek v jestvujúcom závode a pridanie ďalšej zmeny sa má zaradiť medzi efektívnejšie spôsoby výroby v celej skupine PSA Peugeot Citroën. Od roku 2010 by sa mal v Trnave zároveň začať vyrábať nový typ vozidla.
StoryEditor