StoryEditor

SLSP v rámci rozvoja svojej siete preinvestovala 250 mil. Sk

04.01.2007, 17:41
Autor:
SITASITA

Slovenská sporiteľňa, a.s. (SLSP) investovala v roku 2006 do rozvoja a modernizácie siete približne 250 mil. Sk. Ako pre agentúru SITA ďalej uviedla generálna riaditeľka sporiteľne Regina Ovesny-Straka, spoločnosť tak má v súčasnosti 286 obchodných miest, ktorá je najširšia na Slovensku. "Zriadili sme dve nové pobočky a dve špecializované pracoviská na poskytovanie úverov na bývanie," povedala R. Ovesny-Straka. V rámci modernizácie pobočkovej siete spoločnosť zrekonštruovala osem pobočiek a ďalších deväť presunula do iných lokalít. V modernizácii už existujúcich pobočiek plánuje SLSP pokračovať aj naďalej.
Sporiteľňa zároveň eviduje nárast bankomatov na 555 kusov, pričom ešte koncom roka 2005 mali klienti sporiteľne k dispozícii 519 bankomatov. "V porovnaní so západoeurópskymi krajinami má Slovensko v pokrytí bankomatmi stále rezervy, preto očakávame, že ich počet bude neustále rásť," skonštatovala šéfka banky. Počet platobných terminálov vzrástol zo 4 302 ku koncu roka 2005 na 5 409 k 30. novembru 2006.
Klienti Slovenskej sporiteľne využívali ku koncu novembra 2006 viac ako 1,133 mil. platobných kariet, pričom koncom roka 2005 to bolo 1,086 mil. kariet. Počas jedenástich mesiacov uskutočnili kartami takmer 41,4 mil. transakcií v celkovom objeme viac ako 91 mld. Sk. Pre porovnanie, za celý predminulý rok urobili kartami celkovo 41,8 mil. transakcií v objeme 89 mld. Sk. "Počty platobných kariet a transakcie, ktoré prostredníctvom nich naši klienti vykonali, potvrdzujú rastúci záujem klientov o elektronické služby," poznamenala Regina Ovesny-Straka.
Slovenská sporiteľňa taktiež eviduje rast záujmu o služby internetového bankovníctva. V súčasnosti ich využíva už viac ako 370 tis. klientov, kým ešte koncom roka 2005 ich bolo 285 tisíc. Podiel elektronických transakcií na celkovom počte transakcií stúpol zo 60 % koncom roku 2005 na 67 %. "Naši klienti vedia, že vďaka elektronickému bankovníctvu ušetria nielen čas, ale aj peniaze," povedala generálna riaditeľka SLSP. Čoraz častejšie využívané sú aj služby telefónneho bankovníctva, tzv. call centrá. Kým po spustení tejto služby v roku 2001 ju klienti využili 340-tisíckrát za rok, v poslednom období sa počet volaní do call centra pohybuje už okolo milióna ročne.
SLSP je najväčšia slovenská banka. Po podpise zmluvy medzi Ministerstvom financií SR a Erste Bank o predaji majoritného balíka akcií, ktorý sa uskutočnil v januári 2001, sa SLSP začlenila do finančnej skupiny Erste Bank der österreichischen Sparkassen AG. Začiatkom januára 2005 Erste Bank uplatnila kúpnu opciu, čím získala 19,99-percentný podiel v SLSP od Európskej banky pre obnovu a rozvoj. V súčasnosti Erste Bank vlastní 100 % akcií SLSP.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
03. máj 2024 02:15