Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) AG dosiahla v roku 2006 medziročný nárast predaja o 9,3 % na rekordných 5,73 milióna vozidiel. Spoločnosť to oznámila dnes na autosalóne v americkom Detroite.
Jadro celého koncernu, značka Volkswagen, zvýšila vlani počet predaných áut o 10,0 % na rekordných 3,39 milióna kusov aj napriek stagnácii na hlavných trhoch.
Predaj automobilov značiek skupiny VW v západnej Európe sa zvýšil v porovnaní s rokom 2005 o 5,8 % na 3,11 milióna kusov, o čo sa pričinil predovšetkým nárast predaja na domácom nemeckom trhu o 7,3 % na 1,11 miliónov áut.
VW, ktorý je 5. najväčším výrobcom automobilov na svete, tiež výrazne zvýšil predaj vozidiel v Číne, kde predal 711 000 áut, čo je v medziročnom porovnaní o 24,3 % viac. Na prudko sa rozvíjajúcom čínskom trhu sa veľkej obľube teší najmä prémiová značka koncernu Audi, ktorá zaznamenala rast predaja takmer o 40 %.
Skupine VW sa darilo aj v Južnej Amerike a Južnej Afrike, kde dokopy dokázala predať 683 000 vozidiel, teda medziročne o 14,9 % viac. V USA sa predalo vďaka uvedeniu nových modelov na trh 330 000 áut značiek patriacich do portfólia VW, čo je v porovnaní s rokom 2005 nárast o 5,9 %.
VW vlastní aj českú značku Škoda, ktorej globálny predaj zaznamenal medziročný rast o 11,7 %. Znamená to, že na celom svete jazdí oproti roku 2005 o 550 000 škodoviek viac.
StoryEditor