Rozdiely v cenách nových automobilov v členských štátoch Európskej únie (EÚ) sa v prvom polroku príliš nezmenili, uvádza Európska komisia (EK) na svojej internetovej stránke. Z porovnávacích dokumentov, ktoré vypracoval direktoriát pre hospodársku súťaž, vyplýva, že medzi 1. májom 2005 a 1. májom 2006 sa ceny áut bez dane znížili v nových členských štátoch v priemere o 3,1 %. Najvýraznejšie poklesli ceny v Slovinsku o 8,1 %, ale značne aj na Slovensku, o 7,6 %, či v Maďarsku o 4,1 %. Maďarsko je pritom podľa EK krajinou s druhými najnižšími cenami nových automobilov bez dane v rámci celej únie.
Úplne najnižšie ceny vykázalo Dánsko, naopak najvyššie ceny nových automobilov v EÚ má Česká republika. Ceny automobilov v ČR sú o 7,3 % vyššie, ako je priemer EÚ, dodáva EK. V rámci eurozóny je najdrahšie pre kúpu nového auta Nemecko, naopak najlacnejšie Fínsko. Najvýraznejší rozdiel medzi cenami v týchto dvoch krajinách vykazuje z desiatich najpredávanejších vozidiel na európskom trhu Ford Focus, a to až 30 %. V praxi to znamená, že ak by sa nemecký spotrebiteľ rozhodol kúpiť si nový Ford Focus vo Fínsku, mohol by ušetriť až 4 tis. eur.
Vo všeobecnosti majú nové členské štáty nižšie ceny nových automobilov ako pôvodná pätnástka, v porovnaní s priemerom eurozóny je priemerná cena v nových členských štátoch nižšia o 3,6 %.
(1 EUR = 38,113 SKK)