Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka pridá na etikety svojich výrobkov preškrtnuté logo tehotnej ženy držiacej pohárik. Varovania by sa mali objaviť na fľašiach zrejme tento rok v máji.
Likérka by tak mala byť medzi prvými producentmi alkoholu v Česku, ktorí svoje výrobky takto označia, uviedla mediálna zástupkyňa firmy Eva Kotýnková. Nové označenie fliaš s alkoholom produkované karlovarskou likérkou vyplýva z pravidiel, ktoré prijal materský koncern Pernod Ricard. Ten začne umiestňovať varovné označenia určené tehotným ženám na všetky fľaše vína a tvrdého alkoholu, ktoré predáva v rámci krajín Európskej únie.
Vo Francúzsku je varovné označenie už povinné, v ostatných krajinách európskej 25 to tak zatiaľ nie je, dodala Kotýnková.
Varovanie zdôrazňuje škodlivý vplyv, ktorý má na tehotné ženy konzumácia alkoholických nápojov, a bude viditeľným a zreteľným spôsobom postupne pridávané na zadnú etiketu všetkých výrobkov Pernod Ricard. A to od prvej polovice roka 2007 a v nadväznosti na to, ako sa budú zmenšovať zásoby etikiet.
Spoločnosť Jan Becher - Pernod Ricard distribuuje okrem becherovky viac ako 40 známych svetových značiek alkoholu. Patria medzi ne napríklad Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Chivas Regal alebo Martell. Becherovky sa predá v Česku približne 4 milióny litrov ročne.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.
StoryEditor
Becherovka pridá na fľaše varovanie pre tehotné ženy
Karlovarská Becherovka pridá na etikety svojich výrobkov preškrtnuté logo tehotnej ženy držiacej pohárik. Varovania by sa mali objaviť na fľašiach zrejme tento rok v máji.