StoryEditor

Becherovka pridá na fľaše varovanie pre tehotné ženy

12.01.2007, 13:42
Autor:
TASRTASR
Karlovarská Becherovka pridá na etikety svojich výrobkov preškrtnuté logo tehotnej ženy držiacej pohárik. Varovania by sa mali objaviť na fľašiach zrejme tento rok v máji.

Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka pridá na etikety svojich výrobkov preškrtnuté logo tehotnej ženy držiacej pohárik. Varovania by sa mali objaviť na fľašiach zrejme tento rok v máji.
Likérka by tak mala byť medzi prvými producentmi alkoholu v Česku, ktorí svoje výrobky takto označia, uviedla mediálna zástupkyňa firmy Eva Kotýnková. Nové označenie fliaš s alkoholom produkované karlovarskou likérkou vyplýva z pravidiel, ktoré prijal materský koncern Pernod Ricard. Ten začne umiestňovať varovné označenia určené tehotným ženám na všetky fľaše vína a tvrdého alkoholu, ktoré predáva v rámci krajín Európskej únie.
Vo Francúzsku je varovné označenie už povinné, v ostatných krajinách európskej 25 to tak zatiaľ nie je, dodala Kotýnková.
Varovanie zdôrazňuje škodlivý vplyv, ktorý má na tehotné ženy konzumácia alkoholických nápojov, a bude viditeľným a zreteľným spôsobom postupne pridávané na zadnú etiketu všetkých výrobkov Pernod Ricard. A to od prvej polovice roka 2007 a v nadväznosti na to, ako sa budú zmenšovať zásoby etikiet.
Spoločnosť Jan Becher - Pernod Ricard distribuuje okrem becherovky viac ako 40 známych svetových značiek alkoholu. Patria medzi ne napríklad Ballantine´s, Jameson, Havana Club, Beefeater, Chivas Regal alebo Martell. Becherovky sa predá v Česku približne 4 milióny litrov ročne.
Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
21. november 2024 21:37