StoryEditor

Po Carrefoure chce Slovensko opustiť aj Ahold

06.11.2006, 14:26
Autor:
SITASITA
Holandská spoločnosť Royal Ahold chce predať svoje maloobchodné prevádzky Hypernova a Albert na Slovensku. Vyplýva to z nových reštrukturalizačných plánov spoločnosti, o ktorých dnes informovala.

Holandská spoločnosť Royal Ahold chce predať svoje maloobchodné prevádzky Hypernova a Albert na Slovensku. Vyplýva to z nových reštrukturalizačných plánov spoločnosti, o ktorých informovala v pondelok. Po očakávanom odchode spoločnosti Carrefour zo slovenského trhu by to znamenalo odchod ďalšieho prevádzkovateľa siete hypermarketov zo Slovenska. V regióne strednej Európy sa chce totiž Ahold sústrediť výhradne na pôsobenie na českom trhu a okrem slovenských prevádzok chce predať aj svoje obchody v Poľsku.
"Investície v strednej Európe sústredíme na naše vedúce postavenie v České republike. Akokoľvek je Česká republika vysoko konkurenčný trh, naša tunajšia pozícia a posilnená organizácia nám poskytujú základ pre úspešný rast," konštatuje sa v správe spoločnosti. Predaj maloobchodných spoločností na Slovensku a v Poľsku Ahold odôvodňuje svojím postavením nízkym podielom na týchto trhoch, kde nie je jednotkou ani dvojkou. "Napriek tomu, že sa na týchto dvoch trhoch očakáva rast, zabezpečenie našej vedúcej pozície by vyžadovalo významný objem investícií a pozornosť manažmentu. Z toho dôvodu sme sa rozhodli opustiť oba tieto trhy," uvádza Ahold.
Okrem predaja slovenských a poľských prevádzok sa vedenie Aholdu v snahe o ďalšie ozdravenie firmy rozhodlo zbaviť sa aj ďalších spoločností a podielov vo firmách v Spojených štátoch amerických či v Portugalsku. Výnos z predaja uvedených spoločností chce Ahold využiť primárne na vyplatenie akcionárov a zníženie celkových záväzkov. "Očakávame zníženie záväzkov o približne 2 mld. eur a podobný objem chceme rozdeliť medzi akcionárov vo forme, ktorá sa ešte spresní. Z uvedených predajov predpokladáme významné výnosy a zlepšenie cash flow," uvádza sa v správe spoločnosti. Tieto a iné opatrenia by mali spoločnosti priniesť do konca roku 2009 očakávané zníženie prevádzkových nákladov o 500 mil. eur a dosiahnuť rast čistých tržieb a rovnako aj obchodnej marže o 5 %.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
22. november 2024 03:02