StoryEditor

Valentín pritiahol do obchodov tisícky zamilovaných, hitom sú sladkosti

13.02.2007, 19:12
Autor:
TASRTASR

Sviatok svätého Valentína pritiahol aj do obchodov na Slovensku tisícky zamilovaných. Deň pred 14. februárom vrcholí nákupná horúčka a predovšetkým mladí ľudia hľadajú rôzne darčekové predmety so srdiečkami a valentínskymi motívmi. Hoci sa maloobchodné prevádzky na Valentína pripravili a rozšírili ponuku, hitom sú opäť sladkosti.
Veľký záujem o valentínske darčeky potvrdil aj prieskum agentúry TNS SK - už takmer polovica Slovákov oslavuje Valentína a podľa spoločnosti Tesco jej zákazníci sú ochotní utratiť 200 až 2 000 Sk, najčastejšie však sumu okolo 500 Sk.
Hypermarket Hypernova zaujal aktuálnou ponukou, ktorú tvorí 69 druhov tovarov určených ako darček na sviatok Valentína. Hitom sú síce valentínske dezerty a cukrovinky, ale úspešne sa predávajú aj hrnčeky, plyšové hračky, sviečky a dekorácie v lesklom obale so symbolom srdca, ale aj pohľadnice s textom o láske. Po tieto dni idú oveľa viac na odbyt aj kvety. Počas 5 dní valentínskej ponuky sa v prevádzkach Hypernovy predalo viac ako 8 600 špeciálnych darčekových dezertov, bodovala novinka - srdce Fidorka.
Tesco avizuje, že sa aj tohtoročný Valentín bude u nich úspešný. Zákazníci sa nezaujímajú len o tradičný sortiment, plyšové hračky a pohľadnice, ale tiež o drahší sortiment, ako sú parfumy a spodná bielizeň. Jedinou podmienkou je, aby sa na darčeku objavil tradičný symbol - srdce. Počas sviatku svätého Valentína sa predaj kvetov v porovnaní s bežnými dňami zvyšuje o 100 %, čo do počtu predaných kvetov Valentín prevalcuje Medzinárodný deň žien. Podľa zástupcov Tesca sa Valentín nielenže spája so zamilovanosťou najmä mladých, čo sa prejavuje v rozdieloch v predaji pri oboch sviatkoch, ale aj tým, že ide o sviatok spájaný s porevolučnou dobou, upozornil manažér z oddelenia marketingu spoločnosti Tesco Stores SR Richard Ďurkovič. Obchody Tesco ponúkajú väčší výber kvetov aj netradičných darčekov, ako sú DVD, CD s romantickými filmami a hudbou. Dopyt je aj po knihách, parfumoch, penách do kúpeľa, sviečkach, darčekových košoch, na odbyt ide víno aj šampanské. Prieskum spoločnosti Tesco odhalil, že cena za valentínsky darček nemusí byť nutne vysoká, záleží na každom jednotlivcovi a finančných možnostiach.
Najskôr bol Valentín vnímaný len ako sviatok zamilovaných, postupne sa rozšíril aj na partnerské dvojice, manželské aj priateľské, pri tejto príležitosti však aj deti obdarúvajú milovaných rodičov.

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. december 2024 04:01