Japonský koncern Sony plánuje v rokoch 2007 a 2008 zvýšiť predaj televízorov s plochými obrazovkami na báze tekutých kryštálov LCD na 10 mil. kusov ročne. Oznámil to generálny riaditeľ spoločnosti Takashi Fukuda, ktorý ďalej uviedol, že plán na tento rok predpokladá predaj 6 mil. LCD televízorov. Sony eviduje lepší než očakávaný predaj elektroniky v USA najmä vďaka silnému dopytu po plochých televízoroch. Fukuda tvrdí, že ak firma v budúcom roku zabezpečí 15 % svetového trhu, ktorý celkovo predstavuje približne 70 mil. LCD televízorov, môže nový cieľ splniť.
LCD a plazmové obrazovky sú dva základné typy plochých televízorov. Sony efektívne opustila výrobu plazmových televízorov a orientuje sa iba na LCD. Podľa odhadov spoločnosti by mali ceny plochých televízorov klesať tempom 25 až 30 % ročne. Stratégiou Sony však nie je znižovať ceny, ale zamerať sa na predaj väčších televízorov a zvýšiť ich hodnotu technológiou HD, ktorú plánuje ďalej rozširovať aj v DVD rekordéroch, videách a digitálnych kamerách.
Na Slovensku má firma Sony výrobný závod v Trnave, v ktorom vyrába televízory a komponenty do televízorov, ako sú napríklad tunery a elektrónové delá. Okrem toho podnik zabezpečuje aj servis televízorov a prevádzkuje najväčší servis hracích konzol Playstation v Európe. Sony postaví v priemyselnom parku Nitra - Sever závod na výrobu LCD televízorov. Spoločnosť plánuje preinvestovať takmer 73 mil. eur a zamestnať 3 000 pracovníkov, pričom 1 500 z nich presunie Sony z výrobného závodu v Trnave. Nový závod by mal začať s výrobou v septembri budúceho roku, pričom produkciu v plnej prevádzke predpokladá v roku 2008. Ročná výrobná kapacita Sony v Nitre je plánovaná v objeme tri milióny televízorov.
StoryEditor