Koncern Volkswagen (VW) dosiahol v roku 2005 rekord vo výrobe, keď celosvetovo dodal 5,24 milióna vozidiel. V porovnaní s predchádzajúcim rokom to zodpovedá prírastku 3,2 %.
"Tento vývoj je dôsledkom našej úspešnej modelovej expanzie," povedal predseda predstavenstva spoločnosti Volkswagen AG Bernd Pischetsrieder. "Najlepšie výrobné výsledky dosiahlo dodnes päť našich značiek."
V rámci postavenia na trhu dosiahol koncern Volkswagen dobré výsledky hlavne v západnej Európe. V minulom roku sa tu ku zákazníkom dostalo 2,94 milióna vozidiel, čo bolo medziročne o 6,7 % viac. V Nemecku prekročila značka Volkswagen v predaji hranicu 1 milión áut. Zákazníci si kúpili 1,03 milióna automobilov VW, čo bolo o 8,2 % viac ako v predchádzajúcom roku.
Pozitívne sa vyvíjal aj región Južnej Ameriky a južnej Afriky, kde nárast odbytu predstavoval 11,7 %.
Úroveň predaja z predchádzajúceho roka nedosiahol Volkswagen v USA, kde predaj predstavoval 312 000 vozidiel, teda o 7,6 menej ako v predchádzajúcom roku.
Značka Volkswagen osobné vozidlá dodala zákazníkom celosvetovo 3,09 milióna vozidiel, čo zodpovedá prírastku 0,8 %. V západnej Európe dosiahol Volkswagen s osobnými vozidlami po 4 rokoch opäť vedúcu pozíciu. Tu sa dodalo 1,44 milióna áut, čo predstavuje v porovnaní s predchádzajúcim rokom zvýšenie o 6 %. V Južnej Amerike a južnej Afrike vzrástol počet dodávok zákazníkom o 13 % na 497 000. V USA sa zaznamenal pokles o 12,3 %, na 224 000 kusov.
Česká značka Škoda dosiahla v minulom roku prostredníctvom 492 000 vozidiel doteraz najlepší výsledok. V porovnaní s rokom 2004 je to nárast o 9 %. V domácom regióne strednej a východnej Európy si v ťažkom trhovom prostredí vybudovala vyšší odbyt o 1,3 %. Najvýraznejší nárast dosiahla značka v západnej Európe. Tam sa dodávky zákazníkom zvýšili o 14,8 % na 276 000 vozidiel.
Značka Bentley zvýšila odbyt vozidiel o 31,2 % na 8 627 kusov. Pre britskú značku vyššej triedy je to rekord výroby. Najvýraznejší nárast odbytu zaznamenala táto značka v USA, keď sa predalo viac ako 3 700 automobilov, čo je o 51,4 % medziročne viac.
Rekordný výsledok dosiahla v roku 2005 aj značka Audi. Celosvetovo sa predalo 829 000 vozidiel, čo bolo viac o 6,4 %. Audi bolo úspešné najmä v západnej Európe. Tam vzrástol počet dodávok zákazníkom o 7 % na 599 000 automobilov. V Nemecku sa počet zvýšil o 5,1 % na 247 000. Audi si polepšilo aj v USA, kde sa umiestnilo o 6,6 % automobilov viac ako v minulom období.
Najvýraznejšia miera prírastku predaja, a to 20,1 %, pripadá na značku Volkswagen úžitkové vozidlá. Počet dodaných automobilov zákazníkom sa dostal na hranicu 401 000 kusov. Na domácom nemeckom trhu sa predalo 113 000 úžitkových automobilov značky Volkswagen a v západnej Európe to bolo 250 000.
StoryEditor