StoryEditor

Francúzska reklamná agentúra JCDecaux prevzala čínskeho konkurenta MPI

21.09.2005, 17:00
Autor:
TASRTASR

Francúzska reklamná agentúra JCDecaux SA prevzala svojho čínskeho konkurenta Media Partners International Holdings Inc (MPI), ktorý spravuje reklamné plochy v čínskom metre. Spoločnosť JCDecaux dnes informovala, že za 73,38-% podiel zaplatila 75,1 milióna EUR, čo je v prepočte 2,9 miliardy SKK.
JCDecaux, špecialista na vonkajšiu reklamu, si prostredníctvom transakcie posilnil svoju pozíciu v oblasti verejných dopravných prostriedkov, ktoré tvoria pätinu celkových tržieb spoločnosti. Francúzi takto pokračujú vo svojej expanzii na ázijský trh. V januári získala skupina kontrakt od letiska v Šanghaji na 15 rokov, v apríli prevzala čínskeho konkurenta MediaNAtion a v septembri spoločnosť Texon International Limited.
Čínska spoločnosť MPI zabezpečuje reklamu na viacerých linkách metra zo Šanghaja, Ninjingu, na 1 linke z Pekingu, ako aj na expresnom spojení s letiskom z Hongkongu. MPI, ktorý je na čínskom trhu zároveň lídrom v reklame v autobusoch, zaúčtoval v 1. polroku 2005 obrat vo výške 17,9 milióna EUR.
JCDecaux, ktorý v 45 krajinách spravuje 716 000 reklamných plôch a na celom svete zamestnáva 6 900 pracovníkov, vykázal v 1. polroku 2005 obrat vo výške 883,7 milióna EUR.
Informovala o tom rakúska agentúra APA.
(1 EUR = 38,528 SKK)

menuLevel = 2, menuRoute = dennik/ekonomika-a-firmy, menuAlias = ekonomika-a-firmy, menuRouteLevel0 = dennik, homepage = false
23. apríl 2024 23:26