Ruské ministerstvo dopravy požiadalo spoločnosť Lufthansa, aby svoje prekladisko tovarov preložila z kazašskej Astane na ruské územie. Nemecký denník Financial Times Deutschland uviedol, že informáciu novín potvrdil aj hovorca aerolínií.
"Nemeckým kolegom sme 22. októbra poslali list, v ktorom im navrhujeme, aby sa v budúcnosti vytvorilo prekladisko tovarov v Krasnojarsku alebo Novosibirsku," povedal hovorca ruského ministerstva dopravy Timur Chikmatov. Dodal, že Moskva zatiaľ nedostala odpoveď.
Od nedele 27. októbra nesmú lietadlá Lufthansa Cargo, dcéry Deutsche Lufthansa, prelietať nad ruským územím. Rusi odôvodnili rozhodnutie tým, že časť dohôd, ktoré umožňovali Cargu prelety, stratila platnosť a Lufthansa nepožiadala o ich obnovenie. Lietadlá Carga musia lietať do Astane po dlhšej trati, čo zvyšuje ich prepravné náklady.
Vedenie Lufthansy rokuje o využití jedného z dvoch spomínaných letísk. Výsledky rokovaní majú byť známe o niekoľko dní. Koncern však spochybňuje technickú kvalitu zariadení na letiskách oboch miest. "Krasnojarsku chýba nevyhnutná infraštruktúra, aby sa mohlo stať prekladiskom nákladov," uvádza sa v zasvätených kruhoch Lufthansy. Krasnojarské letisko je domovským pre aerolínie Air Union, v ktorých patrí väčšina podnikateľovi Borisovi Abramovičovi. Ruský štát má v nich 45 % akcií.
V júli podpísala Lufthansa dohodu o partnerstve s Air Union, ktoré chcú za rok až dva vstúpiť do zväzku leteckých prepravcov Star Aliance.
Nemecké ministerstvo dopravy zisťuje, či sa zákaz preletu nad ruským územím vzťahuje aj na iné letecké spoločnosti z Európskej únie (EÚ). Ak sa zákaz vzťahuje len na Cargo, potom sa Európska komisia (EK) nemôže zapojiť do riešenia prípadu.
Vedenie Lufthansy uviedlo, že sa spolieha na politické riešenie problému.
Lufthansa dopravuje všetky náklady do Ázie na letisko v Astane, kde sa prekladajú na hlavné ázijské smery, do Japonska, Číny a juhovýchodnej časti kontinentu. Z týchto smerov sa dovážajú tovary do Astane a odtiaľ putujú do západnej Európy.
Informoval o tom nemecký denník Financial Times Deutschland.